Trainer

Ben je sterk in het geven en ontwikkelen van trainingen en workshops aan vrijwilligers? Meld je dan nu aan als trainer bij de regio Drenthe, Friesland en Groningen.

Wisselend aantal uur per week – vrijwilligersfunctie, in Drenthe, Friesland en Groningen.

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom vrijwilligers die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers. Vanuit het Amnesty-huis in Amsterdam voert de landelijke organisatie actie en ondersteunt acties van lokale groepen en van individueel actieven in het land.

Een regionale ondersteuningsstructuur leidt de lokale en regionale activiteiten van Amnesty in goede banen. Die structuur bestaat uit een betaalde regiocoördinator en een team van regionale vrijwilligers. De eindverantwoordelijkheid voor het werk van alle regionale vrijwilligers ligt bij de regiocoördinator.

Amnesty zoekt mensen die trainingen organiseren en geven en zorgen voor de promotie ervan. De nieuwe actieve leden in de regio krijgen een inwerkprogramma aangeboden, dat bestaat uit een introductiecursus Actief in Amnesty. Het team van trainers is samen met de regiocoördinator verantwoordelijk voor dit aanbod. Daarnaast zijn thematische trainingen mogelijk.

De trainer helpt verder de groepen in te springen op nieuwe trends in vrijwilligersland, ledenwervingsactiviteiten te plannen en uit te voeren, nieuwe leden op te vangen en in te werken.

Wat vragen wij?

• beroepsmatige ervaring met training, vooral de vaardigheid in het activeren, adviseren en trainen van vrijwilligers;
  • goede communicatieve vaardigheden;
  • de bereidheid om deel te nemen aan trainingen en cursussen van Amnesty International;
  • affiniteit met Amnesty International, en met vrijwilligerswerk binnen een actie-organisatie
  • zelfstandigheid in het werken;
  • de bereidheid om op onregelmatige tijden te werken (weekenden en avonden), met een minimum van drie zaterdagen per jaar;
  • een beschikbaarheid van 4 tot 10 uur per maand (wisselend), gedurende minimaal een jaar;
  • de bereidheid om (’s avonds) te reizen;
  • goede bereikbaarheid per mail.

Wat bieden wij?

• een leuke, uitdagende functie binnen een dynamische organisatie;
  • een inwerkprogramma dat o.a. bestaat uit een introductiecursus Actief in Amnesty in de regio;
  • samenwerking binnen een regionaal team van regiocoördinator, trainers en andere regioteamleden;
  • algemene ondersteuning door de regiocoördinator;
  • een onkosten- en reiskostenvergoeding;
  • verzekering wettelijke aansprakelijkheid (tijdens werkuren).

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Interesse? Mail je sollicitatie naar regiodfg@amnesty.nl of bel met Margriet Sijtsema-Tolsma 06-33590395.