Een vrijwilliger haalt handtekeningen op op het Lowlands-festival 2013
© Amnesty International

Projectmedewerker Actie en Festivals

wisselend aantal uur per week – vrijwilligersfunctie, in Noordoostpolder – Overijssel – Gelderland

Ben je creatief, organisatorisch sterk en steek jij graag de handen uit de mouwen? Meld je dan nu aan als projectmedewerker Actie en Festivals bij de regio Noordoostpolder/ Overijssel /Gelderland. Variabel aantal uren per week.

Amnesty International, afdeling Nederland is opgericht in mei 1968 en is één van de grootste nationale afdelingen van Amnesty. Zo’n 255.000 mensen in Nederland zijn lid van de organisatie. Vanuit het Amnesty-kantoor in Amsterdam voert de landelijke organisatie actie en ondersteunt acties van lokale groepen en van individueel actieven in het land.

Een regionale ondersteuningsstructuur leidt de lokale en regionale activiteiten van Amnesty in goede banen. Die structuur bestaat uit een betaalde regiocoördinator en een team van regionale vrijwilligers. De eindverantwoordelijkheid voor het werk van alle regionale vrijwilligers ligt bij de regiocoördinator.

Amnesty zoekt mensen die op specifieke momenten op projectmatige basis actief willen zijn. Als er grote campagnes of acties zijn, is er vaak gebrek aan direct beschikbare vrijwilligers. Als projectmedewerker actie en festivals werk je mee aan de organisatie en realisatie van één of meerdere publieksgerichte acties op regionaal niveau en op festivals. Deze acties sluiten aan bij de lopende campagnes van Amnesty en vinden plaats op internationale vrouwendag (8 maart), Bevrijdingsdag en/of de internationale dag van de mensenrechten (10 december). Bovendien kan hij/zij meewerken aan regionaal specifieke activiteiten.

Wat vragen wij?

• Creativiteit en organisatietalent
  • Ervaring met projectmatig werken
  • Flexibele Beschikbaarheid in de avonden en weekenden
  • Goede bereikbaarheid per e-mail
  • Bereidheid te reizen binnen de regio
  • Tijdsinvestering is sterk afhankelijk van de actie, gemiddeld 4 uur per week tijdens een lopende actie
  • Amnesty is een diverse organisatie, wij zoeken mensen met verschillende achtergronden.

Wat bieden wij?

• Zinvolle invulling van je vrije tijd
  • De mogelijkheid kennis op te doen over mensenrechten
  • Onkosten- en reiskostenvergoeding