Start je inzamelingsactie - laat je inspireren
© Amnesty International

Groepsleden gezocht in Almere

Vrijwilligersfunctie, in Flevopolder – Noord-Holland – Utrecht

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom vrijwilligers die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

Vind jij vrijheid van meningsuiting belangrijk, een eerlijke behandeling voor iedereen en ben je solidair met mensen die in een minder vrij land leven dan wij hier in Nederland? Dan is dit iets voor jou.

Groep Almere is op zoek naar mensen die Amnesty in Almere op de kaart willen zetten. We zoeken doeners én denkers, plannenmakers en aanpakkers, gastdocenten, webmasters en ambassadeurs die stands willen bemannen, iedereen is van harte welkom.

Wat willen we bereiken?

Amnesty zet zich in voor de bescherming van mensenrechten wereldwijd. Dat doen we door onderzoek, lobby en door actievoeren. Vooral bij dat laatste spelen lokale groepen een belangrijke rol. Zij zijn aanwezig op markten en festivals, halen handtekeningen op, organiseren acties en geven gastlessen op scholen. Daarnaast verzorgen groepen hun eigen website en hun eigen administratie.

Wat kan jij bijdragen?

Heb je organisatietalent? Kan je goed schrijven voor het web? Lijkt het je leuk om jongeren te leren over mensenrechten? Heb je af en toe een paar uur over om een stand te bemannen? Dan kan je zeker iets bijdragen!

Wij blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Wat krijg je ervoor terug?

• Voldoening: je zet je in voor mensenrechten
  • Ervaring: leer organiseren en mensen activeren
  • Leuke contacten
  • Kennis: over mensenrechten

Meer info

Lijkt het je leuk, maar wil je eerst nog wat meer informatie? Bekijk hier de website van Amnesty Almere. Stuur een mailtje met je gegevens, wat je aanspreekt in deze vacature en wat je zou willen bijdragen naar regiofnu@amnesty.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.