Groepsleden gezocht in Hoorn

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom vrijwilligers die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

In veel steden zijn werkgroepen die de thema’s die Amnesty behandelt, ‘vertalen’ naar acties ter plaatse.

Ook in Hoorn is een werkgroep actief. We staan op markten, schrijven brieven, halen handtekeningen op onder petities, geven gastles op scholen, proberen de politiek te betrekken bij acties en organiseren de jaarlijkse collecte. Zo proberen we Amnesty een plek te geven in de Hoornse samenleving.

Er zijn ook mensen die helpen bij de uitvoering van de acties, maar die niet meedenken bij het plannen van de acties.

Om alle activiteiten te kunnen uitvoeren heeft de werkgroep dringend uitbereiding nodig.

Wie zoeken we?

We zoeken mensen met goede ideeën, die het leuk vinden om mee te denken en die van aanpakken weten.

Ben jij handig met sociale media, of lijkt het je leuk mee te doen met gastlessen? Heb je organisatietalent en wil je meehelpen bij het organiseren van de collecte of de 10 december schrijfactie? Vind je het leuk samen met anderen een stand te bemensen en handtekeningen los te peuteren? Kun je uitleggen waarom mensenrechten voor iedereen gelden, ook voor kinderen?

Ben je jong of oud: als een van de bovenstaande je aanspreekt, kun je onze werkgroep versterken.

Als je liever alleen wilt helpen bij de uitvoering van de acties, ben je natuurlijk ook van harte welkom.

Wij blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Wat krijg je er voor terug?

• Allereerst natuurlijk voldoening, voor het feit dat je meewerkt bij het belangrijke werk van Amnesty.
  • Je krijgt kennis over mensenrechten
  • Je hebt soms mooie gesprekken met mensen die je spreekt tijdens de acties
  • Je hoeft het natuurlijk niet alleen uit te zoeken, maar krijgt begeleiding van en werkt samen met andere groepsleden en helpers
  • Amnesty Nederland organiseert regelmatig informatie- en scholingsdagen, waar je veel leert en leuke contacten opdoet.

Meer weten?

• Wil je eerst meer informatie? Stuur een mailtje naar Ezgi Okyay via regiofnu@amnesty.nl en we nemen contact met je op.