Een vrijwilliger haalt handtekeningen op op het Lowlands-festival 2013
© Amnesty International

Groepsleden gezocht in ’t Gooi

Groepslid Amnestygroepen Huizen – Bussum/Naarden en Hilversum

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom vrijwilligers die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

Vind jij vrijheid van meningsuiting belangrijk, een eerlijke behandeling voor iedereen en ben je solidair met mensen die in een minder vrij land leven dan wij hier in Nederland? Dan is dit iets voor jou! De Amnesty-groepen in Huizen (incl. Naarden-Bussum) en Hilversum zijn op zoek naar mensen die Amnesty in ’t Gooi op de kaart willen zetten. We zoeken doeners én denkers, plannenmakers en aanpakkers, gastdocenten, webmasters en ambassadeurs die stands willen bemannen, iedereen is van harte welkom.

Wat willen we bereiken?

Amnesty zet zich in voor de bescherming van mensenrechten wereldwijd. Dat doen we door onderzoek, lobby en actievoeren. Vooral bij dat laatste spelen lokale groepen een belangrijke rol. Zij zijn aanwezig op markten en festivals, halen handtekeningen op, organiseren acties en geven gastlessen op scholen. Daarnaast verzorgen groepen hun eigen website en administratie. In Huizen en Hilversum zijn al lange tijd enthousiaste groepen vrijwilligers actief, en we hebben ook in Naarden/Bussum behoefte aan jong talent om Amnesty lokaal opnieuw op de kaart te zetten. De bestaande groepen zijn heel actief en kunnen voor goede begeleiding zorgen.

Wat kan jij bijdragen?

Heb je organisatietalent? Kan je goed schrijven voor het web? Lijkt het je leuk om jongeren te leren over mensenrechten? Heb je af en toe een paar uur over om een stand te bemannen? Wil je een bijdrage leveren voor scholenwerk of de jaarlijkse collecte? Dan kan je zeker iets bijdragen!

Wij blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Wat krijg je ervoor terug?

Voldoening: je zet je in voor mensenrechten
Ervaring: leer organiseren en mensen activeren
Leuke contacten en enthousiasme
Kennis: over mensenrechten

Meer info

Lijkt het je leuk, maar wil je eerst nog wat meer informatie? Stuur een mailtje met je gegevens, wat je aanspreekt in deze vacature en wat je zou willen bijdragen naar regiofnu@amnesty.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.