© Marieke Wijntjes

Amnesty zoekt een webredacteur voor de lokale Amnesty-websites

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Amnesty International streeft naar een diverse samenstelling van haar vrijwilligersbestand. Wij zoeken daarom vrijwilligers die diversiteit en inclusie omarmen.

Het werk van Amnestygroepen is ongelofelijk belangrijk voor de lokale zichtbaarheid van Amnesty in het land. Digitale aanwezigheid van plaatselijke Amnestygroepen is steeds meer van belang om het publiek te bereiken. De Internetgroep zoekt een vrijwilliger om de lokale Amnestygroepen te ondersteunen bij het verzorgen van goede ogende websites die geoptimaliseerd zijn voor het uitvoeren van ons mensenrechtenwerk op plaatselijk niveau.

Wat is de Internetgroep?
De Internetgroep is een klein samenwerkingsverband van vrijwilligers die lokale groepen helpen bij de hosting, de vormgeving en het optimaal benutten van websites en andere digitale kanalen. De Internetgroep komt een aantal maal per jaar bijeen en communiceert verder online. De groep is een vraagbaak voor webmasters van lokale Amnestygroepen, er wordt voor gezorgd dat websites goed functioneren en veilig zijn. Hiernaast houdt de Internetgroep zicht op het juiste gebruik van de sites, met de gedachte dat Amnesty een gemeenschappelijke boodschap uit wil dragen op een positieve manier. De Internetgroep organiseert tweejaarlijks een inspirerende dag voor webmasters uit het hele land.

Wat ga je doen?
Binnen de Internetgroep hebben we een paar mensen nodig die naast hulp op het technisch vlak zich meer richten op de inhoudelijke assistentie van de Amnestygroepen. Je ondersteunt webmasters van lokale Amnestygroepen aan de hand van een set minimale richtlijnen waarmee websites van lokale Amnestygroepen gemonitord worden en je helpt hen het imago van Amnesty te bewaken. Actualiteit heeft daarbij topprioriteit.
Je geeft verder mede invulling aan de landelijke Webmasterdag die tweejaarlijks georganiseerd wordt.

Je profiel
Je hebt grote affiniteit met mensenrechten. Je bent goed op de hoogte van het reilen en zeilen van Amnesty en je bent een contactueel vaardige gesprekspartner voor de webmasters van Amnestygroepen.

Wat bieden wij
Onkostenvergoeding, een zinvolle invulling van je vrije tijd, ruimte voor eigen creatieve inbreng, uitdaging en voldoening!

Sollicitatie
Interesse, meer weten? Neem dan contact op met de voorzitter van de Internetgroep Harry de Ridder op h.deridder@amnesty.nl of met het hoofd IT van Amnesty, Ed van Velzen via e.vanvelzen@amnesty.nl.