Amnesty zoekt een bevlogen internetwerker!

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Amnesty International streeft naar een diverse samenstelling van haar vrijwilligersbestand. Wij zoeken daarom vrijwilligers die diversiteit en inclusie omarmen.

Het werk van Amnestygroepen is ongelofelijk belangrijk voor de lokale zichtbaarheid van Amnesty in het land. Digitale aanwezigheid van plaatselijke Amnestygroepen is steeds meer van belang om het publiek te bereiken. De Internetgroep zoekt een vrijwilliger om de lokale Amnestygroepen te ondersteunen bij het verzorgen van goede ogende websites die geoptimaliseerd zijn voor het uitvoeren van ons mensenrechtenwerk op plaatselijk niveau.

Wat is de Internetgroep?
De Internetgroep is een klein samenwerkingsverband van vrijwilligers die lokale groepen helpen bij de hosting, de vormgeving en het optimaal benutten van websites en andere digitale kanalen. De Internetgroep komt een aantal maal per jaar bijeen en communiceert verder online. De groep is een vraagbaak voor webmasters van lokale Amnestygroepen, er wordt voor gezorgd dat websites goed functioneren en veilig zijn. Hiernaast houdt de Internetgroep zicht op het juiste gebruik van de sites, met de gedachte dat Amnesty een gemeenschappelijke boodschap uit wil dragen op een positieve manier. De Internetgroep organiseert jaarlijks een inspirerende dag voor webmasters uit het hele land.

Wat ga je doen?
Binnen de Internetgroep hebben we een paar mensen nodig die naast de algemene ondersteuning van de Amnestygroepen zich meer specifiek richten op het technische vlak. Je helpt bij het technisch beheer van de websites door zicht te houden op de hosting en de versies van de Joomla en WordPress content managementsystemen. Je beantwoordt vragen van webmasters van Amnestygroepen en neemt contact met ze op om te helpen. Je initieert nieuwe ontwikkelingen door nieuwe digitale technieken onder de aandacht te brengen en help in samenspraak met de IT-afdeling van Amnesty in Amsterdam deze nieuwe opzet te realiseren. Je geeft mede invulling aan de landelijke Webmasterdag die tweejaarlijks georganiseerd wordt. Net zoals de andere overige leden van de Internetgroep hou je naast de genoemde technische werkzaamheden inhoudelijk zicht op het juiste gebruik van de websites.

Je profiel
Je weet globaal hoe websites in elkaar zitten en hebt plezier in het uitproberen van nieuwe digitale technieken. Je hebt grote affiniteit met mensenrechten. Je bent een contactueel vaardige gesprekspartner voor de webmasters van Amnestygroepen. Je schikt niet terug voor termen als SSH, PHP en SSL. Linux is een besturingssysteem dat je kent of je wil leren kennen.

Wat bieden wij
Onkostenvergoeding, een zinvolle invulling van je vrije tijd, ruimte voor eigen creatieve inbreng, uitdaging en voldoening! We hebben een budget om je bij te spijkeren op gebieden waar de kennis van digitale technieken nog wat geplust zou kunnen worden.

Sollicitatie
Interesse, meer weten? Neem dan contact op met de voorzitter van de Internetgroep Harry de Ridder op h.deridder@amnesty.nl of met het hoofd IT van Amnesty, Ed van Velzen via e.vanvelzen@amnesty.nl.