© Marieke Wijntjes / Amnesty International

Amnesty Leiden zoekt vaardige organisatoren en flexwerkers

Variabel aantal uur per week – vrijwilligersfunctie, in Zuid-Holland – Zeeland

Als organisator draai je mee in, of ben je trekker van een klein team dat een bepaalde activiteit organiseert. Iets organiseren vergt (veel) meer tijd dan betrokken zijn bij de uitvoering. Aan de pluszijde geeft het ook veel meer genoegen, als het lukt. Vaak is de opgave: hoe vertaal ik de serieuze Amnesty-campagneboodschap in een vorm die mensen aanspreekt of raakt.

Als flexwerker werk je op losvastbasis mee. Je naam komt op de flexwerkerlijst. Is er een activiteit, dan word je gevraagd of je je enkele uren wilt inzetten. Past het in je agenda en spreekt de activiteit je aan, dan reageer je positief. Voorbeelden zijn het verzamelen van handtekeningen onder een petitie of het sorteren van boeken voor, of helpen bij de opbouw/verkoop van een Leidse Amnesty-boekenmarkt.

Vereisten vaardige organisator

Creativiteit, lef, doorzettingsvermogen en vermogen om samen te werken. De organisatie van een evenement brengt piekmomenten met zich mee, waarin veel geregeld moet worden. Een beschikbaarheid van gemiddeld twee uur per week is vereist, maar die is in de praktijk dus scheef verdeeld.

Vereisten flexwerker

Interesse in en betrokkenheid bij mensenrechten. Samen kunnen we kijken welk type activiteit/klus aansluit bij je interesses en kwaliteiten.

Wij zijn wij

Onze werkgroep bestaat uit ongeveer dertig mensen die zich op verschillende manieren inzetten voor Amnesty en de mensenrechten in Leiden. We hebben een actieve mensenrechteneducatiegroep en een Movies That Matter on Tour-team, dat maandelijks de Q&A na afloop van filmvoorstellingen in het Kijkhuis organiseert. Daarnaast proberen wij binnen de grenzen van onze menskracht aansprekende activiteiten te organiseren, zoals de jaarlijkse Schrijfmarathon op 10 december.

Dit kunt u van ons verwachten

• Ondersteuning bij het inwerken. Een informele en collegiale sfeer.

Contactgegevens

Voor meer informatie over Amnesty Leiden, zie www.leiden.amnesty.nl. Heb je interesse, wil je meer informatie of een oriënterend gesprek? Stuur dan een mail met je motivatie, cv (als je daadwerkelijk mee wil doen) of vraag aan Job Surie, te bereiken via vc.amnestyleiden@gmail.com