werken bij Amnesty
© Amnesty International

Vrijwillige medewerker Team Financiën

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie omarmen. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

Wij zoeken een vrijwillige medewerker Team Financiën, voor 16 uur per week.

Afdeling

Het team Financiën verzorgt de volledige financiële administratie voor Amnesty International en de stichting Movies that Matter en stelt voor beide organisaties de jaarrekening op. Het team Financiën bestaat op dit moment uit zes personen, waarvan twee vrijwilligers, en maakt deel uit van de afdeling Ondersteuning waartoe ook het Directiesecretariaat, HR, Beheer en IT behoren.

Je werkzaamheden

Je gaat ons helpen bij het verwerken van de bank- en kasmutaties in ons financieel pakket Exact. Daarnaast ondersteun je de overige medewerkers van Financiën bij allerhande voorkomende werkzaamheden, zoals bijvoorbeeld de factuurverwerking via ons geautomatiseerde factuurverwerkingssysteem.

Je profiel

• Je hebt minimaal een MBO-3-niveau, bent administratief goed onderlegd en zeer nauwkeurig en je steekt graag de handen uit je mouwen. Daarnaast ben je bekend met Excel. Ervaring met Exact of andere financiële pakketten is een pré.
  • Je beheerst het Nederlands uitstekend, zowel in woord als geschrift.
  • Je hebt affiniteit met het werk en de doelstellingen van Amnesty International.

Diversiteit aan collega’s die o.a. verschillen van godsdienst, levensovertuiging, leeftijd, etniciteit, seksuele oriëntatie, geslacht, genderidentiteit en -expressie is voor jou belangrijk. We zijn dan ook in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een migratie-achtergrond. Amnesty heeft het Charter Diversiteit ondertekend.

Beschikbaarheid

Je bent beschikbaar voor minimaal 16 uur per week. Je wilt je bovendien aan de functie committeren voor een periode van minimaal 12 maanden. Dat is een flinke investering, maar wel noodzakelijk om een goede bijdrage te kunnen leveren aan ons werk. Het helpt je ook het maximale uit je ervaring bij ons team te halen. Beoogde startdatum voor de functie is zo spoedig mogelijk.

Wat biedt Amnesty

Een zinvolle en leerzame functie met goede begeleiding in een prettige werksfeer op het kantoor in Amsterdam. Amnesty beschikt over een Vrijwilligershandboek waarin alle zaken die voor je vrijwilligerstijd bij Amnesty van belang zijn, worden beschreven. Je ontvangt onder andere een reiskostenvergoeding en je kunt gebruik maken van een gratis lunch op ons kantoor.

Sollicitatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Eric Schneider op 020 77 33 800 of per e-mail: e.schneider@amnesty.nl. Je kunt onderstaand sollicitatieformulier gebruiken om je cv en motivatiebrief aan ons toe te sturen.