© Amnesty International

Vrijwillige medewerker Receptie

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie omarmen. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

Wij zoeken een vrijwillige medewerker receptie, voor 8 uur per week.

De Receptie

De receptie van het kantoor van Amnesty International op de Keizersgracht in Amsterdam wordt verzorgd door een team van vrijwillige medewerkers. Ze zijn het visitekaartje van Amnesty Nederland en de huurders in het pand, zoals Dance4Life en Movies that Matter. Ze zorgen niet alleen voor een goede bereikbaarheid, maar ook voor een correcte en gastvrije ontvangst van bezoekers.

Werkzaamheden

Ontvangst bezoekers:
• ‘Visitekaartje’ van de organisatie en huurders:
• Ontvangst, registratie en aanmelden van bezoekers;
• Optreden als gastheer/ -vrouw bij de ondersteuning van evenementen;
• Toezien op een correcte toepassing en bewaking door gebruikers van alle beveiligingsvoorschriften.

Telefonie:
• Bedienen van de telefooncentrale;
• Aannemen, doorverbinden en afhandelen van binnenkomende gesprekken;
• Aannemen, noteren en doorsturen van berichten.

Overige taken:
• In gang zetten van veiligheids- en calamiteitenprocedures (BHV);
• Licht administratieve werkzaamheden, zoals postbehandeling of eenvoudig typewerk.

Wat heb je nodig om deze functie goed en met plezier te kunnen uitvoeren?

• Een dienstverlenende houding: open, geïnteresseerd, vriendelijk, geduldig;
• Sterke communicatieve vaardigheden;
• Stressbestendig;
• Doortastend;
• Representatief;
• Zelfstandige werkhouding.

Functie-eisen

• Minimaal MBO/MBO+ werk- en denkniveau;
• Ervaring als gastvrouw/-heer, receptionist en/of telefonist;
• Vaardigheid met computerprogramma’s zoals Outlook, Word en Excel.
• Ervaring met het bedienen van een telefoonsysteem (Anywhere 365) is een pré;
• Goede mondelinge kennis van de Nederlandse en Engelse taal;
• Minimaal 2 dagdelen per week beschikbaar, flexibel in te delen.
• Je hebt affiniteit met het werk en de doelstellingen van Amnesty International.

Amnesty streeft naar een diversiteit aan collega’s die o.a. verschillen van levensovertuiging, godsdienst, leeftijd, etniciteit, seksuele oriëntatie, geslacht, genderidentiteit en -expressie, arbeidsbeperking en opleidingsniveau. We zijn in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een migratie-achtergrond. Amnesty heeft het Charter Diversiteit ondertekend.

Wat biedt Amnesty International

Een zinvolle, leuke en leerzame functie met goede begeleiding in een prettige werksfeer op het kantoor in Amsterdam. Alle regelingen voor vrijwilligers zijn vastgelegd in het Vrijwilligershandboek voor het Landelijk Secretariaat, zoals de reiskostenvergoeding, een WA/Ongevallen verzekering, en een gratis lunch.

Sollicitatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact op nemen met Shirley van der Heiden via e-mail: s.vanderheiden@amnesty.nl of telefonisch: 020-7733519. Je sollicitatiebrief en Curriculum Vitae ontvangen we graag uiterlijk 31 oktober 2019 waarbij je gebruik kunt maken van onderstaand sollicitatieformulier.