Werken bij Amnesty International
© Amnesty International

Vrijwilliger Politieke Zaken

Voor de afdeling Media en Politieke Zaken zoeken wij een vrijwilliger voor de afdeling Politieke Zaken. Voor 16 uur per week.

De werkzaamheden

Het team Politieke Zaken van Amnesty International coördineert voor de organisatie de activiteiten richting het Nederlandse parlement, ministeries en Nederlandse ambassades in het buitenland.

• Als vrijwillige medewerker Politieke Zaken ondersteun je die activiteiten door onder meer het volgen van politieke debatten
  • Het analyseren van rapporten en beleidsstukken
  • Het voorbereiden van communicatie met politici en beleidsmakers.
  • Bovenstaande werkzaamheden zal je vooral uitvoeren op thema’s die raken aan het buitenlandbeleid, zoals de Nederlandse inzet in conflictgebieden, maatschappelijk verantwoord ondernemen, integratie van mensenrechten in handelsmissies en de Nederlandse inzet bij de Verenigde Naties (m.n. Mensenrechtenraad en Veiligheidsraad).

Het profiel

• Je hebt een, liefst academische, achtergrond op het gebied van (internationaal) recht, mensenrechten, internationale betrekkingen, politicologie of aanverwante vakgebieden.
  • Je bent analytisch en taalvaardig in het Nederlands. Je maakt je snel nieuwe onderwerpen eigen en kunt vlot schakelen tussen onderwerpen en activiteiten
  • Je hebt affiniteit met het werk en de doelstellingen van Amnesty International.
  • Amnesty International heeft een voorkeur voor kandidaten met een bi-culturele achtergrond.

Beschikbaarheid

Je bent beschikbaar voor 16 uur per week. Je wilt je bovendien aan de functie committeren voor een periode van 6 maanden. Dat is een flinke investering, maar wel noodzakelijk om een goede bijdrage te kunnen leveren aan ons werk. Het helpt je ook het maximale uit je ervaring bij ons team te halen. Beoogde startmaand voor de functie is september 2018.

Wat biedt Amnesty International

Een zinvolle en leerzame functie met goede begeleiding in een prettige werksfeer op het kantoor in Amsterdam. Amnesty beschikt over een Vrijwilligershandboek waarin alle zaken die voor je vrijwilligerstijd bij Amnesty van belang zijn, worden beschreven. Je ontvangt onder andere een reiskostenvergoeding en je kunt gebruik maken van een gratis lunch op ons kantoor.

Sollicitatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Youssef Rahman via e-mail: y.rahman@amnesty.nl. Jouw sollicitatiebrief en Curriculum Vitae ontvangen we graag uiterlijk vrijdag 3 augustus, waarbij je gebruik kunt maken van onderstaand sollicitatieformulier. Gesprekken vinden plaats tussen 7 en 15 augustus.