© © Amnesty International (foto: Marieke Wijntjes)

Vrijwillige campagnemedewerker Rotterdam

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

Amnesty International zoekt een vrijwillige campagnemedewerker voor Rotterdam, voor de periode maart t/m december 2020, voor 8 uur per week.

De werkzaamheden

Je gaat je samen met het campagneteam inzetten voor de Russische activiste Yulia Tsvetkova. Zij komt op voor de rechten van LHBTI’ers. In Rusland zijn ze daar niet blij mee. Yulia zit sinds november onder huisarrest en kan 6 jaar cel krijgen. Ze heeft niets misdaan. Maak jij je ook zo boos over dit soort onrecht? Wil je hier iets aan doen en wil je anderen enthousiasmeren om ook in actie te komen voor Yulia? Dan zoeken we jou bij ons team!

Wat verwachten we van je

• Je vindt het leuk om mee te werken aan de campagnestrategie
  • Je bent iemand die makkelijk mensen benadert en relaties kan opbouwen
  • Je kunt mensen motiveren en enthousiasmeren
  • Je werft en begeleidt activisten die met een eigen team acties in je stad organiseren
  • Aanwezigheid tijdens het trainingsweekend op 21 en 22 maart over campagnevoeren, coachend leiderschap en relatieopbouw
  • Een tijdsinvestering van 9 maanden, gemiddeld 8 uur per week
  • Een flexibele werkhouding
  • Je spreekt vloeiend Nederlands

Wat krijg je van Amnesty

• Je leert hoe je campagne moet voeren
  • Je leert hoe je activisten moet werven en coachen
  • Goede begeleiding, veel vrijheid
  • Lekkere lunch als je op kantoor in Amsterdam bent
  • Reiskostenvergoeding

Goed om te weten

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Sollicitatie

De vacature sluit 28 februari 2020. Voor meer informatie bel Auke van der Wielen via tel: 06-18482836. Voor het sturen van je cv en motivatiebrief gebruik je onderstaand sollicitatieformulier. De eerste gesprekken vinden plaats vanaf 4 maart.