© Copyright Pierre Crom

Wij zoeken stagiair(e)s voor Write for Rights!

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 50 vrijwilligers.

Wij zoeken een stagiair(e)s voor 10 december: Write for Rights!

Zoek je een interessante stageplaats in een dynamische werkomgeving? Interesseer jij je in mensenrechten en wil je graag meewerken aan Write for Rights en andere acties?

Ben je 3 of 4 dagen per week beschikbaar vanaf (half) september 2021 tot eind januari 2022 (langer is bespreekbaar)? Lees dan snel verder!

We zijn op zoek naar 3 tot 4 stagiaires die ons kunnen ondersteunen in het organiseren en ondersteunen van lokale evenementen, communicatiewerkzaamheden en bij de productie van een hybride evenement (online & offline) voor Write for Rights 2021 op het kantoor van Amnesty International.

De werkzaamheden

Je maakt onderdeel uit van de afdeling Mobilisatie & Actie op het Landelijk Secretariaat van Amnesty International, in hartje Amsterdam. Je draagt bij aan het organiseren van activiteiten voor Write for Rights op 10 december (de Internationale Dag van de Mensenrechten). Je denkt mee over de invulling en uitvoering hiervan. Ook help je bij andere acties op de afdeling.

Over Write for Rights kun je meer lezen op www.writeforrights.nl, over de inhoud en acties van de huidige campagnes kun je kijken op www.amnesty.nl.

Profiel

We zijn op zoek naar een organisatietalent met feeling voor nieuwe vormen van acties en activiteiten. Je bent niet bang om de telefoon op te pakken en je vindt het leuk om een activiteit te organiseren en mensen ervan te overtuigen om mee te doen. Interesse in mensenrechten en een goede schrijfvaardigheid zijn een pré. Het is belangrijk dat je de Nederlandse taal beheerst. Je hebt goede communicatievaardigheden en volgt een opleiding op minimaal HBO-niveau. Je ben proactief en helpt waar het nodig is. Het is daarnaast fijn als je in (de buurt van) Amsterdam woont.

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Taakomschrijving

• Meewerken (opstellen en uitvoeren) aan plannen voor de landelijke publieksacties en evenementen van Write for Rights.
  • Werven van deelnemers voor Write for Rights.
  • Meewerken aan creatieve publiciteit rondom de activiteiten.
  • Schrijven van social mediaberichten en het bijhouden van de website.
  • Vrijwilligers ondersteunen en motiveren.
  • Projectleider ondersteunen.
  • Correspondentie en telefoongesprekken voeren met vrijwilligers van Amnesty.
  • Opstellen van teksten voor schrijfacties.
  • Administratieve ondersteuning bij de afhandeling van schrijfacties en petities.

NB: i.v.m. Corona-maatregelen, kan het zijn dat je een deel van de werkzaamheden vanuit huis uitvoert. Amnesty heeft goede faciliteiten en ondersteuning voor het online samenwerken.

Wat bieden wij?

• Mogelijkheid om veel te leren en onder begeleiding zelfstandig projecten uit te voeren.
  • Kennismaking met de werkzaamheden van Amnesty International.
  • Ervaring opdoen in het organiseren van een groot landelijk evenement.
  • Kennis opdoen over mensenrechten.
  • Werken in een enthousiast team.
  • Stagevergoeding van € 262,38 (bruto op basis van 40 uur/week en alleen mogelijk als je een opleiding volgt)

Solliciteren?

Zoek jij een stage en ben je minimaal 3 dagen in de week beschikbaar? Je kunt van onderstaand formulier gebruiken maken voor het opsturen van je CV en een korte motivatie.

Doe dit uiterlijk 4 augustus 2021, maar wellicht zijn de functies eerder vervuld.

Meer weten? Mail met writeforrights@amnesty.nl, Of bel 020-7733511 en vraag naar Nidhi Chadha.