© Jorn van Eck

Stagiair(e) gezocht voor 10 december: Write for Rights!

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie omarmen. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

Stagiair(e) gezocht voor 10 december: Write for Rights!

Zoek je een interessante stageplaats in een dynamische werkomgeving? Interesseer jij je in mensenrechten en wil je graag meewerken aan Write for Rights en andere acties?

Ben je 3 of 4 dagen per week beschikbaar vanaf (half) september tot eind januari 2020 (langer is bespreekbaar)? Lees dan snel verder!

De werkzaamheden

Je maakt onderdeel uit van de afdeling Mobilisatie & Actie op het Landelijk Secretariaat van Amnesty International, in hartje Amsterdam. Je draagt bij aan het organiseren van activiteiten voor Write for Rights op 10 december (de Internationale Dag van de Mensenrechten). Je denkt mee over de invulling en uitvoering hiervan. Ook help je bij het andere acties op de afdeling.

Over Write for Rights kun je lezen op www.writeforrights.nl, over de inhoud en acties van de huidige campagnes kun je lezen op www.amnesty.nl.

Profiel

We zijn op zoek naar een organisatietalent met feeling voor nieuwe vormen van acties en activiteiten. Je bent niet bang om de telefoon op te pakken en je vindt het leuk om een activiteit te organiseren en mensen ervan te overtuigen om mee te doen. Interesse in mensenrechten en goede schrijfvaardigheid zijn een pré. Het is belangrijk dat je de Nederlandse taal beheerst. Je hebt goede communicatievaardigheden en volgt een opleiding op minimaal Hbo-niveau. Je ben proactief en helpt waar het nodig is. Het is daarnaast fijn als je in (de buurt van) Amsterdam woont. Je hebt affiniteit met het werk en de doelstellingen van Amnesty International. Diversiteit aan collega’s die o.a. verschillen van godsdienst, levensovertuiging, leeftijd, etniciteit, seksuele oriëntatie, geslacht, genderidentiteit en -expressie is voor jou belangrijk. We zijn dan ook in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een migratie-achtergrond. Amnesty heeft het Charter Diversiteit ondertekend.

Taakomschrijving

• Meewerken (opstellen en uitvoeren) aan plannen voor de landelijke publieksacties en evenementen van Amnesty International.
  • Werven van deelnemers voor Write for Rights.
  • Meewerken aan creatieve publiciteit rondom de activiteiten.
  • Vrijwilligers ondersteunen en motiveren.
  • Projectleider ondersteunen.
  • Correspondentie en telefoongesprekken voeren met vrijwilligers van Amnesty.
  • Opstellen van teksten voor schrijfacties.
  • Administratieve ondersteuning bij de afhandeling van schrijfacties en petities.

Wat bieden wij?

• Mogelijkheid om veel te leren en onder begeleiding zelfstandig projecten uit te voeren.
  • Kennismaking met de werkzaamheden van Amnesty International.
  • Ervaring opdoen in het organiseren van een groot landelijk evenement.
  • Kennis opdoen over mensenrechten.
  • Werken in een enthousiast team.
  • Stagevergoeding van € 249,74 (Bruto op basis van 40 uur/week en alleen mogelijk als je een opleiding volgt)

Solliciteren?

Zoek jij een stage en ben je minimaal 3 dagen in de week beschikbaar? Je kunt van onderstaand formulier gebruiken maken voor het opsturen van je CV en een korte motivatie.

Doe dit uiterlijk 12 augustus 2019, maar wellicht zijn de functies eerder vervuld.

Meer weten? Mail met writeforrights@amnesty.nl, Of bel 020-626 44 36 en vraag naar Welmoed Barendsen of Moniek van Zijl.