© Amnesty International

Stagiair Educatie

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 260.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 30 vrijwilligers.

Wij zijn op zoek naar een Stagiair Educatie, voor 32 uur per week.

Wie zijn wij?

Mensenrechteneducatie is een pijler van Amnesty International. We vinden het heel belangrijk dat kinderen in Nederland leren over mensenrechten en bieden daarom een uitgebreid onderwijsaanbod aan, van gastlessen tot lespakketten. Voor ons educatieteam zijn we op zoek naar een enthousiaste stagiair educatie. Het team houdt zich bezig met mensenrechteneducatie binnen het Nederlandse onderwijs. Dit doen we onder andere door het ontwikkelen van educatieve materialen, trainingen, acties in de klas en diverse projecten voor primair-, voortgezet-, MBO-, HBO- en wetenschappelijk onderwijs. Daarnaast coördineert het educatieteam een netwerk van ruim 400 vrijwillige gastdocenten en 30 peer educators. Ook zijn we druk bezig met het opzetten van een docentengroep, een groep van enthousiaste leerkrachten en docenten die ons adviseren en meedenken met ons educatiewerk.

Wat ga je doen?

• Je assisteert bij de coördinatie van de docentengroep en helpt mee bij de organisatie van bijeenkomsten van deze groep;
  • Je denkt mee over het educatieaanbod van Amnesty International Nederland en assisteert bij het samenstellen van lesmateriaal en acties;
  • Je onderhoudt contact met docenten en externe organisaties, zoals pabo-opleidingen;
  • Je helpt mee bij het voorbereiden van workshops en bijeenkomsten voor docenten;
  • Je assisteert bij grootschalige acties op scholen;
  • Je helpt mee bij het geven van gastlessen en workshops.

Wat breng jij mee?

• Je volgt een onderwijs gerelateerde opleiding op HBO- of WO-niveau;
  • Je beschikt over goede didactische kennis;
  • Je bent enthousiast en houdt van aanpakken;
  • Je hebt affiniteit met het werk en de doelstellingen van Amnesty International en vindt het leuk om na te denken over hoe je verschillende doelgroepen over mensenrechten kan leren;
  • Je kan goed zelfstandig werken in een dynamisch team;
  • Je hebt goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Wat biedt Amnesty?

• Een leuke en uitdagende meewerkstage binnen een informele en dynamische organisatie waar je direct aan de slag mag met interessante en actuele educatieprojecten;
  • Een goed beeld van mensenrechteneducatie en hoe verschillende afdelingen met elkaar samenwerken;
  • Begeleiding van zowel een ervaren stagebegeleider als de rest van het team (omdat je van iedereen wat kan leren);
  • Een stagevergoeding van €267,63 (bruto op basis van 40 uur per week), plus een vergoeding voor je lunch en reiskosten.
  • Kortom, een superleuke stage en nuttige werkervaring!

Stageperiode en locatie

Het betreft een meewerkstage, maar er is ruimte (in overleg) om aan de stage een onderzoeks- of afstudeeropdracht te koppelen. We zoeken iemand die bij voorkeur voor 32 uur per week beschikbaar is in de periode van maart 2023 – juli 2023, maar overleg is mogelijk.

De stage vindt grotendeels plaats op ons kantoor in Amsterdam, maar er is ruimte om deels vanuit huis te werken. Ook zal je soms meegaan naar workshops, gastlessen en evenementen op locatie.

Contactgegevens

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Gemma Molenaar: g.molenaar[at]amnesty.nl.

Solliciteren

Je sollicitatiebrief en CV ontvangen wij graag uiterlijk dinsdag 31 januari 2023 a.s. Je kunt gebruik maken van het sollicitatieformulier voor deze functie hieronder. De brief kan worden gericht aan Gemma Molenaar.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.