werken bij Amnesty
© Amnesty International

Stagiair Communicatie voor de afdeling Educatie

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie omarmen. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

Wij zoeken voor onze afdeling Educatie een Communicatie-stagiair.

De afdeling Educatie heeft als doel om zoveel mogelijk kinderen en jongeren te bereiken met mensenrechteneducatie. Het hoogste doel van de afdeling Educatie is om door middel van mensenrechteneducatie activisme onder kinderen en jongeren te bevorderen. We kunnen jouw hulp daar goed bij gebruiken!

Dat betekent dat je meedraait in de dagelijkse activiteiten van de afdeling. Dit varieert van het (mee) organiseren van masterclasses en workshops tot het verzorgen van communicatie via social media en de website.

Vanaf februari 2020 ben je van harte welkom, iets eerder mag ook. We hebben hard hulp nodig met de voorbereiding van ons nieuwe lespakket BRAVE over jonge mensenrechtenverdedigers over de hele wereld, onze social mediakanalen, onze masterclasses en de MBO-debatten op het Movies That Matter Festival.

We zijn op zoek naar een enthousiaste, doortastende stagiair, op HBO- of WO-niveau met een opleiding richting communicatie/marketing/pr, die het leuk vindt om zelfstandig te werken in een klein team. Je beheerst het Nederlands uitstekend en social media-skills zijn een must! De duur van de stage is in overleg met de student en de opleiding.

Natuurlijk hebt je affiniteit met het werk en de doelstellingen van Amnesty International en diversiteit aan collega’s die o.a. verschillen van godsdienst, levensovertuiging, politieke voorkeur, leeftijd, etniciteit, seksuele oriëntatie, geslacht, genderidentiteit en -expressie is voor jou belangrijk. We zijn dan ook in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een migratie-achtergrond. Amnesty heeft het Charter Diversiteit ondertekend.

Wij bieden jou

• Een leuke en uitdagende meewerkstage binnen een informele, dynamische en ideële organisatie waar je direct aan de slag mag met interessante projecten;
  • Een goed beeld van mensenrechteneducatie en hoe verschillende afdelingen met elkaar samenwerken;
  • Heerlijke lunches in het prachtige kantoor van Amnesty aan de Keizersgracht;
  • Begeleiding van zowel een ervaren stagebegeleider als de rest van het team (omdat je van iedereen wat kan leren);
  • Kortom, een superleuke stage en nuttige werkervaring!

Voor meer informatie over deze stageplaats kun je contact opnemen met Rabia Alibaks op telefoonnummer 020-6270008 of via e-mail: r.alibaks@amnesty.nl .

Je kunt van onderstaand formulier gebruiken maken voor het opsturen van je CV en een korte motivatie.