werken bij Amnesty
© Amnesty International

Stagiair Communicatie

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken collega’s die diversiteit en inclusie omarmen. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

Wij zijn op zoek naar een Stagiair Communicatie voor ons Educatie programma.

We vinden het heel belangrijk dat kinderen in Nederland leren over mensenrechten en bieden daarom een uitgebreid onderwijsaanbod aan, van gastlessen tot lespakketten. Het programma Educatie wil door middel van mensenrechteneducatie activisme onder kinderen en jongeren te bevorderen. We kunnen jouw hulp daar goed bij gebruiken! Ons lespakket BRAVE over jonge mensenrechtenverdedigers over de hele wereld moet bekendgemaakt worden, de Write for Rights op School gaat weer van start en onze social mediakanalen staan volop in bloei.

Wat ga je doen?

• Je draait mee in de dagelijkse activiteiten van het team Educatie;
  • Je helpt mee met het organiseren van masterclasses en workshops;
  • Je zorgt voor de communicatie op social media en de website;
  • Je onderhoudt contacten met externe organisaties;
  • Je assisteert bij acties/evenementen/campagnes en het opzetten daarvan;
  • Je denkt mee over hoe we ons lesmateriaal nog meer kunnen promoten.

We zijn op zoek naar een enthousiaste, doortastende stagiair, op HBO- of WO-niveau met een opleiding richting communicatie/marketing/pr, die het leuk vindt om zelfstandig te werken in een klein team. Je hebt goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift en je social media-skills zijn een must!

Natuurlijk hebt je affiniteit met het werk en de doelstellingen van Amnesty International en diversiteit aan collega’s die o.a. verschillen van godsdienst, levensovertuiging, politieke voorkeur, leeftijd, etniciteit, seksuele oriëntatie, geslacht, genderidentiteit en -expressie is voor jou belangrijk. We zijn dan ook in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een migratie-achtergrond. Amnesty heeft het Charter Diversiteit ondertekend.

Wij bieden jou

• Een leuke en uitdagende meewerkstage binnen een informele en dynamische organisatie waar je direct aan de slag mag met interessante projecten;
  • Een goed beeld van mensenrechteneducatie en hoe verschillende afdelingen met elkaar samenwerken;
  • Begeleiding van zowel een ervaren stagebegeleider als de rest van het team (omdat je van iedereen wat kan leren);
  • Een stagevergoeding van €267,63 (bruto op basis van 40 uur per week), plus een vergoeding voor je lunch en reiskosten.
  • Kortom, een superleuke stage en nuttige werkervaring!

Stageperiode en locatie

Het betreft een meewerkstage, maar er is ruimte (in overleg) om aan de stage een onderzoeks-/afstudeeropdracht te koppelen. We zoeken iemand die bij voorkeur voor 32 uur per week kan meedraaien. Vanaf augustus/september 2022 ben je van harte welkom, iets eerder mag ook. De duur van de stage is in overleg met de student en de opleiding.

De stage vindt grotendeels plaats op ons kantoor in Amsterdam, maar er is ruimte om ook deels vanuit huis te werken. Ook zal je soms meegaan naar workshops, gastlessen en evenementen op locatie.

Contact

Voor meer informatie over deze stageplaats kun je contact opnemen met Rabia Alibaks via e-mail: r.alibaks@amnesty.nl .

Je kunt van onderstaand formulier gebruiken maken voor het opsturen van je CV en een korte motivatie in het Nederlands.