© Amnesty International

Senior Relatiemanager

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 260.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 40 vrijwilligers.

Wij zoeken een ambitieuze Senior Relatiemanager, voor 32 uur per week.

De functie

Als senior relatiemanager ben je verantwoordelijk voor onze ambitieuze fondsenwervingsstrategie, gericht op de ‘grotere gevers’. Hieronder verstaan we zowel particuliere gevers, organisaties, bedrijven als mensen die nalaten aan Amnesty International. Alleen door de financiële steun van deze particuliere gevers kunnen we ons werk voor de mensenrechten in onafhankelijkheid doen.

De senior relatiemanager vertaalt de inhoud van het werk van Amnesty International naar gerichte project- en donatievoorstellen, en brengt deze onder de aandacht van potentiële gevers. Hierbij ontwikkel je cases for support en activiteiten die passen bij Amnesty én aansluiten op de behoeftes van de donateur. Je onderhoudt relaties met bestaande gevers van Amnesty International en weet deze te intensiveren. Daarnaast leg je nieuwe contacten en weet je deze duurzaam aan onze organisatie te binden. Zo lever je een belangrijke bijdrage aan ons mensenrechtenwerk.

De senior relatiemanager ziet toe op het geheel van fondsenwervende activiteiten van het high value-team (grote gevers) en stelt waar nodig de programmastrategie bij. Het coachen en begeleiden van je vijf collega’s binnen het team behoort ook tot de verantwoordelijkheden van de senior relatiemanager.

Afdelingsinformatie

Als senior relatiemanager werk je op de afdeling Communicatie & Fondsenwerving, binnen het team grote gevers. Samen met de andere fondsenwervers ben je verantwoordelijk voor het werven van de benodigde financiële middelen voor Amnesty International uit de Nederlandse markt. In totaal gaat het om zo’n 30 miljoen euro per jaar, waarmee veel van het internationale mensenrechtenwerk van Amnesty mogelijk wordt gemaakt. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor alle externe communicatie en het imago van Amnesty International.

De werkzaamheden

• Je identificeert kansen in de markt op het gebied van relatiegerichte fondsenwerving en vertaalt dit naar een gerichte strategie en jaarplannen voor het team;
  • Je vertaalt vastgesteld beleid naar wervingsplannen;
  • Je bouwt en onderhoudt een netwerk van relevante in- en externe contacten en zet het netwerk actief in om de doelstellingen van de organisatie te realiseren;
  • Je ontwikkelt eigen netwerken van samenwerkingspartners/relaties en bouwt deze uit;
  • Je belt, bezoekt of ontvangt relaties, organiseert inspirerende bijeenkomsten en zorgt voor een regelmatige terugkoppeling over het resultaat die bereikt zijn door giften;
  • Samen met je collega’s voer je Amnesty’s fondsenwervingsstrategie, gericht op grote particuliere gevers uit.

Jouw profiel

Je bent een innemende en verbindende senior relatiemanager met een groot hart voor mensenrechten. Je hebt je kwaliteiten bewezen bij andere organisaties en bent er nu klaar voor om deze voor Amnesty International in te zetten. Je bent een strategische denker en weet je enthousiasme over te brengen voor het ondersteunen van ons mensenrechtenwerk. Het opbouwen en onderhouden van relaties zit in je bloed en met je uitstekende communicatieve vaardigheden opereer je gemakkelijk en intuïtief op verschillende niveaus. Je hebt een HBO/WO werk- en denkniveau en je bent een zelfstandige werker. Je bent ondernemend, gestructureerd en resultaatgericht en schroomt niet om op het passende moment een geefvraag te stellen.

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Arbeidsvoorwaarden

We bieden een contract voor bepaalde tijd voor de duur van een jaar voor 32 uur per week.

De arbeidsvoorwaardenregeling van Amnesty International, afdeling Nederland is van toepassing. Het salaris bedraagt bij indiensttreding minimaal € 4.002,96 en maximaal € 5.337,28 bruto per maand bij een 40-urige werkweek. Wij bieden een prettige werksfeer en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Contactgegevens

Voor meer informatie over de functie kun je op werkdagen contact opnemen met Bart van Kuijk, manager Communicatie & Fondsenwerving, via b.vankuijk[at]amnesty.nl of via telefoonnummer 06-288 838 25.

Je kunt gebruik maken van het sollicitatieformulier voor deze functie hieronder. De brief kun je richten aan Bart van Kuijk, manager Communicatie & Fondsenwerving.

De vacature staat open totdat deze is opgevuld. De kandidaten die voor een gesprek zullen worden uitgenodigd, worden hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.