© Amnesty International

Secretaris voor het Bestuur

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

In verband met het vertrek van een collega zoeken wij een Secretaris voor het Bestuur, voor 4-6 uur per week.

De functie

Amnesty International Nederland is op zoek naar een secretaris voor het Bestuur.

Afdelingsinformatie

Amnesty International (AINL) werkt voor mensenrechten. Deze waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd.

Amnesty Nederland heeft 250.000 leden, en daar bovenop zijn er 500.000 personen die incidenteel aan onze acties meedoen. We willen nog meer inzetten op het ontwikkelen van eigentijdse en creatieve concepten op het gebied van marketing en fondsenwerving om daarmee zoveel mogelijk mensen bij ons mensenrechtenwerk te betrekken.

De werkzaamheden

In het Bestuur is wegens het vertrek van de huidige bestuurder een vacature voor de functie van secretaris voor gemiddeld 4-6 uur per week ontstaan.

In de vereniging is de Ledenraad het hoogste besluitvormend orgaan met als belangrijkste taken: vaststelling van door het Bestuur voorgesteld beleid, jaarplan, begroting en jaarrekening, benoeming Bestuursleden en leden van diverse verenigingsorganen.

Jouw profiel

De secretaris is bij voorkeur een energieke jurist met een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Hij/zij heeft kennis van mensenrechten (en heeft bij voorkeur ervaring als actief lid van Amnesty). Hij/zij heeft kennis van verenigingsstructuren, in het bijzonder die van AINL.

Taken

• Houdt toezicht op het reilen en zeilen van het Bestuur en de Ledenraad en is verantwoordelijk voor de agenda van beide organen van de vereniging.
  • Ziet toe op vastlegging en uitvoering van genomen besluiten.
  • Maakt met de voorzitter deel uit van de Agendacommissie van de Ledenraad.
  • Onderhoudt met de voorzitter het contact met de Ondernemingsraad en de Ledenraad.
  • Houdt met de voorzitter de functionerings- en beoordelingsgesprekken met de directeur.

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Arbeidsvoorwaarden

De secretaris is een vrijwilligersfunctie. Vergaderingen vinden plaats in de avonden en op zaterdagen.

Contactgegevens

Voor meer informatie over de functie kun je op werkdagen contact opnemen met Ilse Lindeijer, a.i. assistent Bestuur en Ledenraad op telefoonnummer 020-7733551.

Reacties: Je kunt uiterlijk tot en met 28 februari je interesse kenbaar maken. Daarvoor kun je gebruik maken van het sollicitatieformulier hieronder. De brief kan worden gericht aan Ilse Lindeijer.

De gesprekken vinden plaats op maandagavond 16 maart op het kantoor van Amnesty, aan de Keizersgracht 177 te Amsterdam.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.