© Amnesty International

Relatiemanager major donors

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

In verband met onze groeiambities zoeken wij een Relatiemanager major donors, voor 32 tot 40 uur per week.

De functie

Door financiële bijdragen van particuliere en institutionele gevers kunnen we ons werk voor de mensenrechten onafhankelijk doen. Als relatiemanager major donors ben je verantwoordelijk voor het doorontwikkelen en vernieuwen van onze ambitieuze fondsenwervingsstrategie, gericht op grote particuliere en institutionele gevers. Je ontwikkelt en test vernieuwende projecten en activiteiten die passen bij Amnesty én aansluiten op de behoeftes van de donateur. In samenwerking met collega’s van andere afdelingen ontwikkel je voorstellen en aanvragen waarmee we extra inkomsten van vermogensfondsen en stichtingen realiseren. Je onderhoudt relaties met bestaande gevers van Amnesty en weet deze te intensiveren. Daarnaast leg je nieuwe contacten en weet je deze duurzaam aan onze organisatie te binden. Zo lever je een belangrijke bijdrage aan ons mensenrechtenwerk.

Afdelingsinformatie

Als relatiemanager major donors werk je op de afdeling Fondsenwerving & Marketing. Samen met 20 bevlogen collega’s ben je verantwoordelijk voor het werven van de benodigde financiële middelen voor Amnesty uit de Nederlandse markt. In totaal gaat het om zo’n 27 miljoen euro per jaar, waarmee veel van het internationale mensenrechtenwerk van Amnesty mogelijk wordt gemaakt. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor het ledenbestand van 250.000 leden, en de zichtbaarheid en het imago van Amnesty.

De werkzaamheden

• Je ontwikkelt Amnesty’s fondsenwervingsstrategie, gericht op grote particuliere en institutionele gevers verder en voert deze uit;
  • Je beheert de relaties van bestaande gevers en bouwt deze duurzaam uit;
  • Je identificeert potentiële nieuwe relaties, vanuit de bestaande achterban van Amnesty en daarbuiten en bouwt zo proactief aan een relevant netwerk voor de organisatie;
  • Je ontwikkelt aanvragen en proposities voor gevers waarbij je samenwerkt met andere afdelingen zoals ons programmateam;
  • Je bezoekt of ontvangt relaties, organiseert inspirerende bijeenkomsten en zorgt voor een regelmatige terugkoppeling over het resultaat die bereikt zijn door giften.

Jouw profiel

Je bent een innemende en energieke relatiemanager met een groot hart voor mensenrechten. Je beschikt over ruime ervaring op het gebied van fondsenwerving en relatiebeheer. Door een vernieuwende aanpak weet je enthousiasme over te brengen voor het ondersteunen van ons mensenrechtenwerk. Het opbouwen en onderhouden van relaties zit in je bloed en met je uitstekende communicatieve vaardigheden opereer je gemakkelijk en intuïtief op verschillende niveaus. Je hebt een HBO werk- en denkniveau en je bent een zelfstandige werker. Je bent ondernemend, daadkrachtig en resultaatgericht.

Amnesty blijft werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Arbeidsvoorwaarden

We bieden een contract voor bepaalde tijd voor de duur van een jaar voor 32 tot 40 uur per week (en bij voorkeur per direct).

De arbeidsvoorwaardenregeling van Amnesty International, afdeling Nederland is van toepassing. Het salaris bedraagt bij indiensttreding minimaal € 3.312,- en maximaal € 4.417,- bruto per maand bij een 40-urige werkweek. Wij bieden een prettige werksfeer en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Contactgegevens

Voor meer informatie over de functie kun je op werkdagen contact opnemen met Bart van Kuijk, manager fondsenwerving & marketing: b.vankuijk@amnesty.nl, tel. 06-28883825. Of neem contact op met Lena Vizy, coördinator team grote gevers: l.vizy@amnesty.nl, 06-81138510.

Je sollicitatiebrief en CV ontvangen wij graag uiterlijk zondag 26 januari a.s. Je kunt gebruik maken van het sollicitatieformulier hieronder. De brief kan worden gericht aan Bart van Kuijk, manager fondsenwerving & marketing.

De eerste gespreksronde vindt plaats op 4 en 5 februari en de tweede gespreksronde op 12 en 13 februari. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, worden hierover uiterlijk woensdag 29 januari geïnformeerd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.