© Amnesty International

Relatiemanager Bedrijven

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 40 vrijwilligers.

Amnesty zoekt een ondernemende en resultaatgerichte Relatiemanager Bedrijven die door een vernieuwende aanpak een inkomstengroei voor onze organisatie realiseert.

De functie is voor 32 uur per week.

De functie

Het inkomen dat Amnesty op dit moment ontvangt van bedrijven is beperkt te noemen. Toch denken we dat er veel bedrijven zijn die het aantrekkelijk zouden vinden om Amnesty financieel te ondersteunen. We starten daarom in 2021 met het actief onderzoeken van nieuwe mogelijkheden voor bedrijven om Amnesty financieel te steunen, en maken daarbij een inschatting van de haalbaarheid van een apart bedrijvenprogramma. Om dit nieuwe programma vorm te geven en te implementeren zoeken we een relatiemanager bedrijven. De functie is erop gericht om relaties met bedrijven te leggen, uitbouwen en verbeteren. Het acquireren van nieuwe bedrijvenrelaties staat hierbij centraal. In deze functie voer je allereerst een haalbaarheidsonderzoek uit en ontwikkel je de businesscase die de basis vormt voor een succesvol bedrijvenprogramma. Primair doel is financiële steun van bedrijven te realiseren en een sterk netwerk van partners te cultiveren. Daarnaast zal het programma ook op wederzijdse uitwisseling van kennis en expertise focussen.

Afdelingsinformatie

Als relatiemanager bedrijven werk je op de afdeling Fondsenwerving & Marketing. Samen met 20 bevlogen collega’s ben je verantwoordelijk voor het werven van de benodigde financiële middelen voor Amnesty uit de Nederlandse markt. In totaal gaat het om zo’n 27 miljoen euro per jaar, waarmee veel van het internationale mensenrechtenwerk van Amnesty mogelijk wordt gemaakt. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor het ledenbestand van ruim 250.000 leden, en de zichtbaarheid en het imago van Amnesty.

De werkzaamheden

• Je verkent de markt, doet een haalbaarheidsanalyse en maakt een businesscase die de basis vormt voor het nieuwe bedrijvenprogramma;
  • Je benadert bedrijven, brengt hun behoefte in kaart en overtuigt ze van de meerwaarde die een samenwerking met onze organisatie hun biedt;
  • Je hebt intern- als extern veel contact en zorgt voor de juiste proposities richting klanten en donateurs;
  • Je houdt overzicht op de status en kwaliteit van klantrelaties en je zorgt voor een goede borging van klantverantwoording;
  • Je signaleert en benut nieuwe kansen, ontwikkelt plannen en monitort de resultaten door middel van analyse, evaluatie en rapportages;
  • Je werkt met financiële targets en rapporteert daar regelmatig over;
  • Je houdt overzicht over activiteiten, prioriteiten en ROI-afwegingen.

Jouw profiel

• In staat duurzame relaties op te bouwen;
  • Hebben van een relevant bedrijvennetwerk en het vermogen om dit netwerk succesvol uit te bouwen;
  • Organisatiesensitiviteit en inlevingsvermogen;
  • Sterk communicatief vermogen;
  • Rekenkundig en commercieel inzicht;
  • Kunnen koppelen van mensenrechteninhoud aan financiën;
  • Planmatig werken;
  • In staat om met heldere doelstellingen en financiële targets te kunnen werken.

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Wat bieden wij

De aanstelling is voor bepaalde tijd voor de duur van een jaar, voor 32 uur per week. Bij ongewijzigde organisatieomstandigheden en goed functioneren is de intentie het contract te verlengen. De arbeidsvoorwaardenregeling van Amnesty International, afdeling Nederland is van toepassing. Het salaris bedraagt bij indiensttreding minimaal € 3.924,47 en maximaal € 5.232,63 bruto per maand bij een 40-urige werkweek. Wij bieden een prettige werksfeer en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Interesse?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel en wil je met een gemotiveerd team aan de slag om bij te dragen aan mensenrechten wereldwijd? Je sollicitatiebrief en CV ontvangen wij graag uiterlijk 28 februari 2021. Je kunt gebruik maken van het sollicitatieformulier voor deze functie hieronder. De brief kan gericht worden aan Bart van Kuijk, manager Fondsenwerving & Marketing. Voor meer informatie over de functie kun je op werkdagen bij onze senior relatiemanager Lena Vizy terecht, via tel. 06 811 385 10. De eerste gespreksronde vindt plaats in de week van 8 maart 2021. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, worden hierover tijdig geïnformeerd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.