Van 22 t/m 30 maart 2019 vindt het Movies that Matter Festival, hét internationale film- en debatfestival over vrede en recht, plaats in Filmhuis Den Haag en het Theater aan het Spui.

Projectcoördinator educatie

Movies that Matter (MtM) wil ogen openen voor mensenrechten. We bieden een podium aan speelfilms en documentaires over mensenrechten en een rechtvaardige, duurzame samenleving. Films die je aan het denken zetten, je nieuwe inzichten geven, je een spiegel voorhouden. Movies that Matter vertoont deze films op het jaarlijkse Movies that Matter Festival in Den Haag, maandelijks in zeventien filmtheaters door het land, tijdens talloze filmevents die we in opdracht organiseren, via filmfestivals in ontwikkelingslanden én – via docenten en lokale theaters – aan scholieren in het voortgezet en middelbaar onderwijs door heel Nederland.

Movies that Matter Educatie

We willen leerlingen stimuleren tot actief burgerschap en ze bewust maken van de kernwaarden van onze democratie. Wij doen dit niet met kant-en-klare antwoorden, maar door met film (en debat) vragen te stellen. Film is een buitengewoon sterk medium. Daar waar het in woord en geschrift soms niet lukt leerlingen echt te raken, kan cinema wél door onverschilligheid of cynisme heen breken. Wij zien film nooit als sluitend pleidooi, maar als startpunt van een proces van meningsvorming. Wij voorzien docenten in het voortgezet onderwijs van films en lesmateriaal, afgestemd op het curriculum, voor gebruik in de klas. Daarnaast komen scholen naar het jaarlijkse festival in Den Haag voor filmvertoningen in combinatie met verdiepingsprogramma’s, met spin offs in bioscopen door het land. Jaarlijks bereiken we hiermee 165.000 leerlingen. Onze focus ligt op leerlingen en studenten in het (v)mbo. Het educatieteam bestaat uit een coördinator, twee projectmedewerkers en twee stagiairs.

Wegens zwangerschapsverlof van de huidige projectcoördinator zijn we voor de periode van 15 december a.s. tot 15 mei 2020 op zoek naar vervanging voor de functie van Projectcoördinator educatie voor 32 uur per week.

Profiel

Movies that Matter is op zoek naar een ervaren projectmanager met liefde voor film en onderwijs, een enthousiaste collega die van aanpakken weet, servicegericht en stressbestendig is en goed kan samenwerken in een team. Als projectcoördinator educatie ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit, kwantiteit en voortgang van ons educatiewerk en leg je verantwoording af aan de directie van Movies that Matter. Tijdens deze vervanging ligt de nadruk op het voorbereiden en coördineren van het educatieprogramma tijdens het Movies that Matter Festival 2020 (20-28 maart) en de bioscoopvertoningen die we voor scholieren programmeren in tal van theaters door het hele land.

Je taken

• organiseren, coördineren en (laten) uitvoeren van de educatie-activiteiten; zowel op het festival, bij landelijke vertoningen als online gebruik van onze films en lesmateriaal
  • produceren verdiepingsprogramma’s bij de festivalfilms
  • opstellen van evaluaties en rapportages (inhoudelijk en financieel)
  • (laten) uitvoeren van communicatie-uitingen
  • werving van scholen voor het festival
  • werving van scholen en theaters voor het landelijke bioscoopprogramma
  • operationeel leidinggeven aan het educatie-team
  • overige taken ten behoeve van de stichting MtM

Functie-eisen

• academisch werk- en denkniveau
  • minimaal drie jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
  • aantoonbare ervaring met evenementenorganisatie
  • gedegen kennis van het Nederlandse onderwijssysteem
  • kennis van mensenrechten en relevante organisaties op dit terrein
  • bovengemiddelde belangstelling voor film
  • leidinggevende ervaring
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
  • goede beheersing van het Nederlands en Engels

Wat bieden we je?

Movies that Matter biedt een uitdagende baan in een prettige werksfeer met bevlogen en creatieve collega’s. We zitten in het kantoor van Amnesty International, aan de Keizersgracht in Amsterdam. Het betreft een tijdelijke functie van gemiddeld 32 uur per week. Movies that Matter heeft een eigen arbeidsvoorwaardenregeling. Het salaris bedraagt, afhankelijk van je ervaring, minimaal € 3.000 en maximaal € 3.500 bruto per maand (bij 32 uur). Daarnaast bieden we goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Meer weten?

Bel met Ali Remmelts, zakelijk directeur van stichting Movies that Matter: 020-2807601, ma t/m do of met Philo Offermans, projectcoördinator Educatie: 020-2807610 (ma/di). Stuur je motivatiebrief en curriculum vitae uiterlijk 13 oktober naar solliciteren@moviesthatmatter.nl. Vanwege de teamsamenstelling gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een man of een kandidaat met een bi-culturele achtergrond.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.