Movies that Matter zoekt een Educatiemedewerker

Movies that Matter wil leerlingen stimuleren tot actief burgerschap en ze bewust maken van de kernwaarden van onze democratie. Ze doen dit niet met kant-en-klare antwoorden, maar door met film (en debat) vragen te stellen. Ze selecteren educatiefilms en ontwikkelen daarbij lesmateriaal voor het voortgezet onderwijs en mbo, afgestemd op het curriculum, voor gebruik in de klas. Daarnaast komen scholen naar het jaarlijkse Movies that Matter festival in Den Haag voor filmvertoningen met verdiepingsprogramma’s, met spin offs door het hele land. Deze spin offs vertonen ze in filmtheaters van Vlissingen tot Alkmaar en Groningen tot Roermond. Jaarlijks bereikt Movies that Matter met deze educatievertoningen 165.000 leerlingen. De focus ligt op leerlingen en studenten in het (v)mbo. Het educatieteam bestaat uit een projectcoördinator, een educatiemedewerker productie, een educatiemedewerker landelijke vertoningen en twee stagiairs.

Movies that Matter is per 1 oktober op zoek naar een Educatiemedewerker landelijke vertoningen (0,6 fte), voor 24 uur per week.

Wie zoeken zij?

Movies that Matter is op zoek naar iemand met onderwijservaring in het vmbo en het mbo. Iemand die bij het uitvoeren van de verdiepingsprogramma’s aandacht heeft voor de belevingswereld en vaardigheden van vmbo-leerlingen en mbo-studenten. Iemand die een verdiepingsprogramma bij een film kan aanscherpen, zodat deze aansluit bij de behoeftes in de verschillende regio’s waar de educatievertoningen plaatsvinden.

Iemand die ervaring heeft met het produceren van evenementen. Een aanpakker die zelfstandig, punctueel en resultaatgericht is. Iemand die goed kan samenwerken in een klein team. Iemand die flexibel is om regelmatig door Nederland te reizen en indien nodig op locatie te overnachten.

Een verbindende persoon die goed kan communiceren met verschillende partijen (docenten, filmtheaters, verdiepingsgasten en samenwerkingspartners). Die hierin zowel een vraaggerichte, wervende als adviserende rol kan innemen. Als educatiemedewerker leg je verantwoording af aan de projectcoördinator educatie.

Je taken

• Het organiseren en (laten) uitvoeren van educatievoorstellingen door het hele land;
  • Het onderhouden van contact met scholen en filmtheaters (inplannen en facturering);
  • Het voorbereiden van moderatoren en gastsprekers via bestaande briefings;
  • Het werven van scholen voor de landelijke educatievoorstellingen;
  • Het adviseren van docenten in hun keuze voor een filmprogramma;
  • Het registreren van bereikcijfers en evaluaties;
  • Het researchen ten behoeve van verdiepingsprogramma’s.

Jouw profiel

• Minimaal twee jaar ervaring met het organiseren van evenementen;
  • Minimaal twee jaar werkervaring met vmbo-leerlingen;
  • Gedegen kennis van de verschillende leerwegen en curricula binnen het (v)mbo;
  • Sterke vaardigheid in het behouden van overzicht over werkzaamheden en processen;
  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Kennis van mensenrechteneducatie is een pré;
  • Sterke affiniteit met maatschappelijke thema’s en geëngageerde films;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing van het Nederlands.

Wij vinden diversiteit en een inclusieve cultuur binnen ons team belangrijk. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in mannelijke kandidaten en kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Wat bieden we je?

Movies that Matter biedt een afwisselende baan in een prettige werksfeer met bevlogen collega’s. Het betreft een functie van gemiddeld 24 uur per week die flexibel ingezet kunnen worden. Thuiswerken behoort zeker tot de mogelijkheden. De arbeidsovereenkomst is in eerste instantie voor een jaar. Movies that Matter heeft een eigen arbeidsvoorwaardenregeling. Het salaris bedraagt bij indiensttreding minimaal € 1936,- en maximaal € 2582,- bruto per maand (bij 24 uur). Daarnaast bieden we goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Meer weten?

Mail met Philo Offermans, projectcoördinator educatie: p.offermans@moviesthatmatter.nl (niet bereikbaar tussen 20 juli en 7 augustus).

Voldoe je goed aan het profiel en wil je solliciteren?

Stuur je motivatiebrief met curriculum vitae uiterlijk 15 augustus naar solliciteren@moviesthatmatter.nl. Je kunt de brief richten aan Ali Remmelts, zakelijk directeur. De sollicitatiegesprekken vinden eind augustus en begin september plaats.

Bij gelijke geschiktheid van kandidaten gaat de voorkeur uit naar een man en/of naar een kandidaat met een multiculturele achtergrond.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.