Vrijwilligers tijdens het Movies that Matter Festival 2017.
© Movies that Matter

Movies that Matter: stagiaires/vrijwilligers programmering

Movies that Matter zoekt stagiaires/vrijwilligers programmering. De stagiair ondersteunt de afdeling programmering in de aanloop naar en tijdens het Movies that Matter Festival, dat in 2021 plaatsvindt van vrijdag 19 t/m zaterdag 27 maart in Den Haag. De standplaats voor de stage is Amsterdam. Gedurende het festival verhuist het kantoor naar Den Haag.

Taakomschrijving

• Administreren, opvragen en monitoren van films voor het Movies that Matter Festival 2021 en andere evenementen.
  • Filmprogramma’s van nationale en internationale filmfestivals online researchen.
  • Contact houden met internationale rechthebbenden.
  • Bijhouden van de digitale filmdatabase.
  • Films kijken en digitaal evalueren via de database (minimaal 1 per week)
  • Deelnemen aan de bijeenkomsten van de viewingscommissie
  • Samenstellen van het VR programma
  • Overige administratieve en organisatorische werkzaamheden ten behoeve van de activiteiten van Movies that Matter

Functievereisten

• Affiniteit met het medium film en het thema mensenrechten
  • Hbo/universitair denk- en werkniveau
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse taal
  • Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in Nederlands en Engels
  • Administratieve ervaring is een pré
  • Kennis van, en aantoonbare ervaring met het organiseren van evenementen is een pré
  • Flexibel, accuraat, zelfstandig en stressbestendig

We bieden

Een leuke dynamische werkomgeving, de kans werkervaring op te doen in een maatschappelijke en culturele organisatie en goede begeleiding.

Locatie

Ons kantoor is gehuisvest in het pand van Amnesty International, aan de Keizersgracht 177 in Amsterdam. Ten tijde van het festival verhuizen we het kantoor naar Den Haag.

Tijd en periode

1. Herfststage: 24 uur per week in de periode van september tot en met december 2020. Werkdagen in overleg.

2. Lange Stage: 24 uur per week in de periode van september 2020 tot en met april 2021. Deze stage is inclusief het festival (19-27 maart 2021), waar de stagiair/vrijwilliger o.a. verantwoordelijk is voor het filmtransport. In februari en maart ben je eventueel 32 uur per week en gedurende de festivalweek fulltime beschikbaar. Werkdagen in overleg.

Interesse?

Voor vragen over deze functie kun je contact opnemen met Maarten Stoltz, programma coördinator, via m.stoltz@moviesthatmatter.nl of telefonisch via 020 280 76 31 (m.u.v. maandagen). Stuur je sollicitatiebrief plus cv zo snel mogelijk, doch uiterlijk vóór vrijdag 29 mei naar info@moviesthatmatter.nl, onder vermelding van Stageplaats programmering. Sollicitatiegesprekken zullen begin juni online plaatsvinden.