Vrijwilligers tijdens het Movies that Matter Festival 2017.
© Movies that Matter

Movies that Matter: stagiair/vrijwilliger Events & Advies

Movies that Matter wil ogen openen voor mensenrechten. Het zet film in voor het aanwakkeren van de dialoog over mensenrechten, de beïnvloeding van de publieke opinie en de activering tot inzet voor mensenrechten. Movies that Matter organiseert jaarlijks in Den Haag een internationaal film- en debatfestival, een maandelijks filmprogramma in zeventien Nederlandse filmtheaters, een uitgebreid educatieprogramma en het helpt films vertoond te krijgen landen waar persvrijheid in het geding is.
De afdeling Events & Advies realiseert filmvertoningen met verdiepingsprogramma’s door heel Nederland, zoals het maandelijkse On Tour programma. Daarnaast organiseren we filmvertoningen in samenwerking met of in opdracht van culturele en maatschappelijke organisaties. Tevens geeft Movies that Matter advies over mensenrechtenfilms en de organisatie van filmvertoningen.

Stichting Movies that Matter zoekt per 1 april 2019 een enthousiaste stagiair/vrijwilliger Events & Advies voor 16 uur per week

Werkzaamheden

De stagiair ondersteunt de projectcoördinator Events & Advies bij de organisatie en realisatie van filmvertoningen met verdiepingsprogramma’s in heel Nederland. De taken bestaan uit:

•  Assistentie bij de organisatie (programmering, productie, communicatie en evaluatie) van het On Tour- programma in Nederland.
  • Assistentie bij de organisatie (programmering, productie, communicatie en evaluatie) van diverse events (filmvertoningen en verdiepingsprogramma’s) samen met en/of in opdracht van andere organisaties.
  • Assistentie bij de ontwikkeling van achtergrondmateriaal bij de films.
  • Overige administratieve en organisatorische werkzaamheden ten behoeve van de activiteiten van Movies that Matter.

We verwachten

• Kennis van actuele maatschappelijke ontwikkelingen en discussies
  • Minimaal HBO denk- en werkniveau, met bij voorkeur een studieachtergrond met film- of maatschappelijke focus
  • Aantoonbare administratieve ervaring (met databases, en excel)
  • Affiniteit met het medium film en het thema mensenrechten
  • Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in Nederlands en Engels
  • Eigenschappen: punctueel, zelfstandig en flexibel

We bieden

Een leuke dynamische werkomgeving, de kans werkervaring op te doen in een maatschappelijke en culturele organisatie, goede begeleiding en een beperkte stagevergoeding (alleen bij officiële stages).

En verder Stageperiode:

• Vanaf 1 april tot 31 augustus 2019
  • 16 uur per week, op woensdag en vrijdag

Interesse?

Je sollicitatiebrief en cv kun je zo snel mogelijk, maar graag uiterlijk vóór 4 maart sturen naar Rosan Breman, r.breman@moviesthatmatter.nl onder vermelding van ‘Vacature Events & Advies’.

Movies that Matter is gevestigd aan de Keizersgracht 177 in Amsterdam