Moderatoren voor de Mensenrechtendialoog

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 40 vrijwilligers.

Wij zijn op zoek naar drie moderatoren om teams van 10 tot 15 gespreksleiders te begeleiden bij onze Mensenrechtendialogen.

Wat ga je doen?

• Je begeleidt en motiveert gespreksleiders van je team.
  • Je investeert in de relatie met je gespreksleiders.
  • Je begeleidt (digitaal) je team bij het behalen van de gezamenlijke doelen.
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van de Mensenrechtendialoog door je gespreksleiders coaching, feedback en trainingen aan te bieden en te stimuleren deel te nemen aan activiteiten van Amnesty International.
  • Samen met je gespreksleiders neem je deel aan de landelijke planning van online dialogen, projecten en eenmalige activiteiten.
  • Je hebt de mogelijkheid om ’s avonds te werken.
  • Daarnaast neem je deel aan de webinars en trainingen die Amnesty International aanbiedt.
  • Gemiddelde tijdinvestering is 4 uur per week.

Wat breng je mee?

• Kennis en ervaring in het begeleiden van groepen (vrijwilligers).
  • Passie voor mensenrechten.
  • Enthousiasme om met name jongeren te betrekken bij de mensenrechtendialoog van Amnesty International.
  • Ervaring in het werken met social media.
  • Digitaal overleggen via Teams of Zoom kent voor jou geen geheimen.

Wat biedt Amnesty?

• Een leuke en fijne werkomgeving, waar jouw inbreng, ervaringen en ideeën van belang zijn.
  • Een innovatief team van collega’s en gespreksleiders.
  • Je krijgt coaching en training.
  • Je wordt begeleid door de projectleider en je collega’s.
  • Je leert alles over mensenrechten, dialogen, storytelling en teambuilding.
  • Je ervaringen en kennis die je bij het werken als moderator bij Amnesty International hebt opgedaan kunnen in een certificaat vastgelegd worden: goed voor je CV!
  • Je ontvangt reiskostenvergoeding.

Goed om te weten

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Is deze vacature jou op het lijf geschreven? Stuur dan een motivatiebrief en cv voor 28 november a.s. naar: Actie@amnesty.nl. T.a.v. Marinka van Ommen.