Het Amnesty-hoofdkantoor in Amsterdam
© Amnesty International

Medewerker receptie

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie omarmen. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 40 vrijwilligers.

Wij zoeken een (vrijwillige) medewerker receptie, voor 4 tot 8 uur per week.

De receptie van het kantoor op de Keizersgracht in Amsterdam wordt verzorgd door een team van vrijwillige medewerkers. Ze zijn het visitekaartje van Amnesty International Nederland en de huurders in het pand, zoals Dance4Life en Movies that Matter. Ze zorgen ook voor een correcte en gastvrije ontvangst van bezoekers. Werktijden worden door het team onderling geregeld.

De werkzaamheden

Je ontvangt en registreert de bezoekers van Amnesty International en van de huurders in het pand en je ziet toe op een correcte toepassing en bewaking van de veiligheidsvoorschriften. Zo nodig treedt je op als gastvrouw/-heer bij Amnesty-evenementen in het pand. Je bedient de telefooncentrale en handelt de binnengekomen gesprekken af. Als het nodig mocht zijn zet je veiligheids- en calamiteitenprocedures (BHV) in gang en voer je lichte administratieve werkzaamheden uit, zoals postbehandeling of eenvoudig typewerk.

Jouw profiel

Je hebt ervaring in de functie, bent gewend zelfstandig te werken, representatief met goede communicatieve vaardigheden. Je spreekt uitstekend Nederlands en Engels en hebt een dienstverlenende houding.

Functie-eisen

• Minimaal MBO/MBO+ werk- en denkniveau.
  • Vaardigheid met computerprogramma’s zoals Outlook, Word en Excel.
  • Ervaring met het bedienen van een telefoonsysteem.
  • Een BHV en EHBO diploma is een pré.
  • Je hebt affiniteit met het werk en de doelstellingen van Amnesty International

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Wat biedt Amnesty International

Een zinvolle, leuke en leerzame functie met goede begeleiding in een prettige werksfeer op het kantoor in Amsterdam. Alle regelingen voor vrijwilligers zijn vastgelegd in het Vrijwilligershandboek voor het Landelijk Secretariaat, zoals de reiskostenvergoeding, een WA/Ongevallen verzekering, en een gratis lunch.

Sollicitatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact op nemen met Shirley van der Heiden via e-mail: s.vanderheiden[at]amnesty.nl of telefonisch: 020-7733519.

Je sollicitatiebrief en Curriculum Vitae ontvangen we graag uiterlijk 30 oktober 2021 waarbij je gebruik kunt maken van onderstaand sollicitatieformulier.