vacaturebeeld
© Amnesty International

Medewerker Nalatenschappen

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 260.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 30 vrijwilligers.

Vrijwilligersfunctie voor 8 uur per week

Afdeling

Het team Financiën verzorgt de volledige financiële administratie voor Amnesty International en de stichting Movies that Matter en stelt voor beide organisaties de jaarrekening op. Het team Financiën bestaat op dit moment uit zes personen, waarvan een vrijwilliger, en maakt deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering waartoe ook het Directiesecretariaat, HR, Service Center, Beheer, IT en het Datateam behoren.

Je werkzaamheden

Voor de afhandeling van de aan Amnesty toegekende nalatenschappen maakt Amnesty gebruik van de diensten van een extern servicekantoor. De financiële verantwoording van de opbrengsten uit nalatenschappen wordt wel intern gedaan. Je gaat ons helpen bij de controle op de verwerking van de nalatenschapsdossiers door het servicekantoor en de financiële verantwoording hierover in onze eigen administratie. Over je bevindingen rapporteer je periodiek aan de Manager Bedrijfsvoering. Deze rapportages worden tevens gebruikt ten behoeve van de jaarlijkse controle door de externe accountant en voor het verbeteren van het verwerkingsproces bij het servicekantoor.

Daarnaast ben je sparringpartner voor de medewerkers van Financiën en Fondsenwerving die belast zijn met de werving en afhandeling van nalatenschappen en ondersteun je deze waar nodig.

Je profiel

• Je hebt een achtergrond in de Financiële administratie of (interne) Control, je hebt cijfermatig inzicht en je hebt een goede kijk op administratieve processen.
  • Je bent bekend met de belangrijkste facetten van het erfrecht en vindt je het interessant om je daar zo nodig verder in te verdiepen.
  • Je beheerst het Nederlands uitstekend, zowel in woord als geschrift.
  • Je hebt affiniteit met het werk en de doelstellingen van Amnesty International.

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Beschikbaarheid

Je bent beschikbaar voor minimaal 8 uur per week. Je wilt je bovendien aan de functie committeren voor een periode van minimaal 12 maanden. Dat is een flinke investering, maar wel noodzakelijk om een goede bijdrage te kunnen leveren aan ons werk. Het helpt je ook het maximale uit je ervaring bij ons team te halen. Beoogde startdatum voor de functie is zo spoedig mogelijk.

Wat biedt Amnesty

Een zinvolle en leerzame functie met goede begeleiding in een prettige werksfeer op het kantoor in Amsterdam. Amnesty beschikt over een Vrijwilligershandboek waarin alle zaken die voor je vrijwilligerstijd bij Amnesty van belang zijn, worden beschreven. Je ontvangt onder andere een reiskostenvergoeding en je kunt gebruik maken van een gratis lunch op ons kantoor.

Sollicitatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Eric Schneider op 020 77 33 800 of per e-mail: e.schneider[at]amnesty.nl.

Je kunt gebruik maken van het sollicitatieformulier voor deze functie op de website van Amnesty. Zie hiervoor www.amnesty.nl/vacatures. De brief kun je richten aan Eric Schneider, senior medewerker financiële administratie.