vacature foto
© Amnesty International

Medewerker marketing

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie omarmen. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

Om ervoor te zorgen dat Amnesty een gezonde financiële basis heeft om onrecht te blijven bestrijden, zoeken wij een Medewerker marketing, voor 20 tot 24 uur per week.

Wat ga je doen?

Als medewerker marketing bij Amnesty ben je samen met een enthousiast team verantwoordelijk voor het werven en behouden van onze leden en donateurs. De uitdaging van het team is om via bestaande en innovatieve fondsenwervende initiatieven zoveel mogelijk mensen te interesseren voor ons werk, en ze te motiveren om lid te worden én te blijven. Jij biedt de marketeers organisatorische en inhoudelijke ondersteuning en voert een aantal direct marketing campagnes zelfstandig uit. Je werkzaamheden bestaan uit:

• Het uitvoeren van een aantal direct marketing campagnes op behoud en loyaliteit (telemarketing, direct mail en e-mail);
  • Het mee ontwikkelen en ondersteunen van activiteiten op ons actieplatform;
  • Het verzorgen van organisatorische en administratieve ondersteuning voor het team.

Als medewerker marketing werk je op de afdeling Marketing & Fondsenwerving (11 fte). Je komt in een team van gepassioneerde collega’s. Samen zorgen wij voor de inkomsten vanuit de Nederlandse markt, om het werk van Amnesty in Nederland én wereldwijd mogelijk te blijven maken.

Wie zoeken we?

Je bent enthousiast, pragmatisch en resultaatgericht. Je hebt hart voor mensenrechten en bent thuis in fondsenwerving. Je bent handig met cijfers, kunt goed plannen en organiseren en hebt een oog voor detail. Je vindt het leuk om in teamverband te werken, maar gedijt ook goed in je eentje. Handigheid in excel en ervaring met het maken van dataselecties is een pre.

Diversiteit aan collega’s die o.a. verschillen van godsdienst, levensovertuiging, politieke voorkeur, leeftijd, etniciteit, seksuele oriëntatie, geslacht, genderidentiteit en -expressie is voor jou belangrijk. We zijn dan ook in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een migratie-achtergrond. Amnesty heeft het Charter Diversiteit ondertekend.

Wat bieden we?

• Een contract voor bepaalde tijd van een jaar, voor 20 tot 24 uur per week;
  • Bij ongewijzigde organisatieomstandigheden en goed functioneren is het de bedoeling om het contract te verlengen;
  • Een goede en moderne arbeidsvoorwaardenregeling;
  • Een salaris van, afhankelijk van ervaring, min. € 3.149,25 en max. € 4.199,00 bruto per maand bij een 40-urige werkweek;
  • Gemotiveerde collega’s in het Amnesty-huis, hartje Amsterdam.

Solliciteren?

Interesse in de functie en klaar om bij ons aan de slag te gaan? Je sollicitatiebrief en CV ontvangen wij graag uiterlijk maandag 3 juni 2019. Je kunt gebruik maken van het sollicitatieformulier hieronder. De brief kun je richten aan Bart van Kuijk, manager Fondsenwerving & Marketing.

Neem voor meer informatie over de functie contact op met Bart via tel. 020 773 36 25. De eerste gesprekken vinden plaats op 11 en 13 juni a.s. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, ontvang je uiteraard tijdig bericht.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.