© Amnesty International

Medewerker Educatie (vrijwillig)

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken collega’s die diversiteit en inclusie omarmen. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 40 vrijwilligers.

Wij zoeken een Medewerker Educatie (vrijwillig), voor 10 – 16 uur per week.

Je functie

Amnesty International Nederland is op zoek naar een vrijwillige medewerker die het leuk vindt om het team Educatie te ondersteunen bij verschillende projecten. Zo heeft Amnesty International verschillende projecten om studenten enthousiast en betrokken te maken bij mensenrechten en het werk van Amnesty. We organiseren masterclasses rondom verschillende mensenrechtenthema’s en we hebben internationale studentengroepen door het hele land die zelfstandig (maar met begeleiding van ons) acties en evenementen organiseren. Wil je ons hierbij helpen en vind jij het leuk om studenten te inspireren en enthousiasmeren om ook in actie te komen? Dan zoeken we jou bij ons team!

Wat verwachten we?

• Je vindt het leuk om te helpen bij het organiseren van events en bijeenkomsten en draagt graag bij aan de organisatie van inspirerende activiteiten voor studenten (zoals de masterclasses, introductiedag en de National Student Day).
  • Je vindt het niet erg om te helpen bij administratieve taken.
  • Je kunt mensen motiveren en enthousiasmeren.
  • Het lijkt je leuk om ook eens in te springen op andere plekken binnen het team, zoals bij het verzenden van lespakketten of organiseren van acties.
  • Een tijdsinvestering van 6 maanden, gemiddeld 10 – 16 uur per week.
  • Je vindt het niet erg om af en toe in de avond of in het weekend te komen helpen.
  • Een flexibele werkhouding.
  • Je spreekt vloeiend Engels en Nederlands.
  • Affiniteit met de doelstellingen van Amnesty International.

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Wat bieden we jou?

• Je bent onderdeel van het Educatieteam (een samengesteld team van betaalde medewerkers, vrijwilligers en stagiairs) en bent betrokken bij de besluitvorming van het team.
  • Alle regelingen voor vrijwilligers zijn vastgelegd in het Vrijwilligershandboek, zoals de reiskostenvergoeding, een WA/Ongevallenverzekering, en een gratis lunch op kantoor.
  • We bieden een professionele werksfeer met goede begeleiding op ons kantoor in Amsterdam.
  • Je krijgt de kans om praktijkgericht te leren over mensenrechtenwerk en een concrete werkervaring bij een internationale NGO, bent als eerste op de hoogte van alle trainingsmogelijkheden bij Amnesty International en we maken in overleg ruimte voor jouw eventuele leerdoelen.
  • Een super gezellig team in hartje Amsterdam die geregeld samen iets ondernemen.

Beschikbaarheid

Je bent beschikbaar voor 10 tot 16 uur per week. Je wilt je bovendien aan de functie committeren voor een periode van minimaal 6 maanden. Dat is een flinke investering, maar wel noodzakelijk om een goede bijdrage te kunnen leveren aan ons werk. Het helpt je ook het maximale uit je ervaring bij ons team te halen. Je kunt per direct bij ons beginnen.

Meer weten en reageren

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Kim Schuiten, Projectmedewerker Educatie: k.schuiten@amnesty.nl.

Je motivatiebrief en CV ontvangen we graag uiterlijk 19 februari a.s. Je kunt hiervoor gebruik maken van het sollicitatieformulier hieronder. Zie hiervoor www.amnesty.nl/vacatures. De motivatiebrief kan gericht worden aan Kim Schuiten.