© Amnesty International

Kwartiermaker Projecten Bedrijfsvoering

Kwartiermaker Projecten Bedrijfsvoering

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 30 vrijwilligers.

Om het projectmatig werken binnen Amnesty International Nederland verder de professionaliseren, zoeken wij een Kwartiermaker Projecten Bedrijfsvoering voor 24 – 32 uur per week.

Waarom een Kwartiermaker Projecten Bedrijfsvoering?

Amnesty International Nederland is in ontwikkeling. Om onze missie nog beter uit te kunnen voeren – maximaal impact maken op mensenrechten – zijn we gestart met het projectmatig werken breder in de organisatie in te zetten. Er zijn nu een aantal team- en afdelingsoverstijgende projecten bij afdeling Bedrijfsvoering, die met de huidige capaciteit niet opgepakt kunnen worden. We zoeken een kwartiermaker die de opzet en coördinatie van deze projecten op zich neemt en daarmee ook het projectmatig werken weer een stap verder helpt. We verwachten dat het opzetten van de projecten circa een jaar duurt en de implementatie ervan daarna ook een jaar.

Wat ga je doen?

  • Je maakt een plan van aanpak voor het opzetten van projecten – betaalsysteem, projectmanagement en onboarding – binnen de afdeling Bedrijfsvoering;
  • Je brengt in kaart wie en wat daarvoor nodig zijn (mensen, middelen, systemen) en wat er binnen de organisatie al aanwezig is;
  • In een later stadium ben je verantwoordelijk voor de implementatie van deze projecten in de staande organisatie. Daarbij stuur je een klein team aan van (nog te werven) collega’s die de praktische inrichting van de projecten voor hun rekening nemen;
  • Je bent ambassadeur van projectmatig werken en neemt interne stakeholders goed mee in nieuwe processen, systemen en werkwijzen.

Waar in de organisatie kom je te werken?

Deze functie is belegd bij de afdeling Bedrijfsvoering. Deze afdeling is verantwoordelijk voor alle ondersteunende processen binnen de organisatie: van HR en IT, van servicecenter tot financiën. De rol van kwartiermaker is team overstijgend en in de dagelijkse praktijk werk je nauw samenwerken met de verschillende teamleads en de manager Bedrijfsvoering (jouw leidinggevende).

Wie ben jij?

Jij bent analytisch sterk en creëert overzicht in complexe processen. Je begrijpt als geen ander dat een nieuwe manier van werken iets vraagt van mens en organisatie. Met jouw communicatieve vaardigheden neem je collega’s goed mee en zorg je voor draagvlak. Ook ben je een zelfstandig werker en houd je ervan om je precieze opdracht samen vorm te geven met de manager Bedrijfsvoering. Als laatste ben je resultaatgericht: jij zorgt ervoor dat projectmatig werken binnen twee jaar staat als een huis.

Als Amnesty International willen wij een afspiegeling zijn van de samenleving. Daarom hechten wij waarde aan het optimaal benutten van verschillende perspectieven en achtergronden van onze medewerkers.

Wat neem je mee?

Wij zoeken een stevige kwartiermaker met circa 10 jaar ervaring op het snijvlak van projectmanagement, bedrijfsvoering en veranderkunde. Je hebt jouw sporen verdiend en neemt ruime ervaring van andere organisaties mee om daarmee projectmatig werken binnen Amnesty International Nederland succesvol neer te zetten.

Wat bieden we jou?

  • Een tijdelijke aanstelling van 24 tot 32 per week voor een jaar (met een mogelijkheid tot een jaar verlenging).
  • Een salaris van minimaal € 4.521,60 en maximaal € 6.028,81 bruto per maand bij een 40-urige werkweek.
  • Een prachtig kantoor in een historisch pand in hartje Amsterdam, aan de Keizersgracht. Hier kun je werken, collega’s ontmoeten en heerlijk lunchen in de grote stadstuin.
  • Veel vrijheid bij het inrichten van jouw werk: tot 50% van de tijd kun je thuis of op een andere locatie dan kantoor werken.
  • Meer arbeidsvoorwaarden, die je vindt in de eigen arbeidsvoorwaardenregeling van Amnesty International, afdeling Nederland.

Enthousiast geworden?

Voor meer informatie over de functie kun je op werkdagen contact opnemen met Soraya Kanhai, manager Bedrijfsvoering. Zij is bereikbaar via s.kanhai@amnesty.nl.

Solliciteren doe je tot en met 7 juni 2023 via het onderstaande sollicitatieformulier. De motivatiebrief kan je richten aan Soraya Kanhai.

De eerste gespreksronde is in de week van 12 juni 2023. We informeren je zo spoedig mogelijk of je voor een gesprek wordt uitgenodigd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.