© Amnesty International

Human Resources medewerker

Amnesty International werkt voor mensenrechten, die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. In Nederland telt de organisatie ruim 280.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 130 betaalde medewerkers, 40 vrijwilligers en stagiairs. Als Amnesty International willen wij een afspiegeling zijn van de samenleving. Daarom hechten wij waarde aan het optimaal benutten van verschillende perspectieven en achtergronden van onze medewerkers. We werken er hard aan een diverse, inclusieve en sociaal veilige organisatie te zijn, maar zijn er nog niet. We hopen dat jij hieraan kunt bijdragen en horen het graag als je ideeën hiervoor hebt.

We zoeken een Human Resources medewerker voor 24 uur per week.

HR maakt deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering. De afdeling bestaat uit ongeveer 50 collega’s, zowel betaalde medewerkers als vrijwilligers. Zij werken op HR, IT, de financiële administratie, planning & control, servicecentrum, data & facilitair beheer en het directiesecretariaat. Ons HR team bestaat uit vier collega’s: twee parttime medewerkers HR (waarvan één vacant), een projectmedewerker en een senior HR-adviseur.

Naast het inhoudelijke werk vinden we het belangrijk dat Amnesty een plek is waar iedereen zich thuis voelt. Daarom organiseren we verschillende sociale evenementen, zoals lunches, spelletjesavonden, borrels, een zomerfeest, een voetbaltoernooi en een Iftar.

Wie zoeken we?

  • Dagelijks schakelen tussen verschillende HR-onderwerpen en -werkzaamheden is jou op het lijf geschreven.
  • Je hebt relevante werkervaring op het gebied van HR en het verwerken van salarismutaties.
  • Je bent een kei in het maken van rapportages uit bijvoorbeeld een personeelsinformatiesysteem (bij voorkeur HR2day), het opstellen van (Excel)overzichten en het signaleren van mogelijkheden tot verbetering van werkprocessen en procedures.
  • Je bent nauwkeurig en hebt een goed rekenkundig inzicht.
  • Met plannen, structureren, contracten beheren en het ondersteunen in de werving- en selectieprocedures heb je ervaring.
  • Een volle HR-mailbox kan je aan. De mails en verzoeken verwerk je met de nodige vertrouwelijkheid en zorgvuldigheid. Zo nu en dan durf je ook op een zorgvuldige wijze ‘nee’ te zeggen en weet je wanneer het nodig is je collega’s aan te haken.
  • Verder ben je integer en vind je het leuk om samen te werken. Je weet snel je weg te vinden in de organisatie en binnen korte tijd processen eigen te maken.
  • Omdat jij een aanspreekpunt bent voor medewerkers en managers, heb je een open houding en ben je communicatief sterk.
  • Tot slot herken je jezelf in de omgangsvormen die wij met elkaar hebben afgesproken: betrouwbaarheid, gelijkwaardigheid, respect en bevlogenheid.

Wat is je functie?

  • Eerste aanspreekpunt voor relevante HR-vragen van medewerkers en managers.
  • Informeren van managers en medewerkers over HR-gerelateerde wet- en regelgeving.
  • Afhandelen en verwerken van (salaris)mutaties in samenwerking met de financiële administratie.
  • Maken van overzichten, rapportages.
  • Ondersteunen en coördineren van werving- en selectieprocedures, waaronder de planning.
  • Zorgdragen voor de afhandeling van personeelsdossiers.
  • Opstellen en bijhouden van contracten en correspondentie.
  • Bijhouden van ziekteverzuim en coördineren van de planning van het spreekuur van de bedrijfsarts.
  • Contact met externen zoals bedrijfsarts, UWV, verzekeraars, etc.
  • Plannen van onboardingstrainingen voor medewerkers.

Wat zijn je arbeidsvoorwaarden?

  • Een contract voor bepaalde tijd voor 12 maanden voor 24 uur per week.
  • Een salaris van € 3.450 en maximaal € 4.600 bruto per maand bij een 40-urige werkweek. Afhankelijk van opleiding, ervaring en competenties.
  • Je werkt in hartje Amsterdam aan de Keizersgracht. Hier kun je werken, collega’s ontmoeten en heerlijk lunchen in de grote stadstuin.
  • De mogelijkheid om werk en privé goed te combineren, omdat we hybride werken en je vakantie-uren kunt kopen en verkopen.
  • Je kunt deelnemen aan ons fietsplan en tegen een aantrekkelijk tarief sporten.
  • Amnesty stimuleert groene mobiliteit en reizen met het openbaar vervoer. Woon je buiten Amsterdam? Dan worden de reiskosten met het OV – gebaseerd op woon-werkverkeer – vergoed (2e klasse).

Hoe kan je solliciteren

Je sollicitatiebrief en CV ontvangen wij graag uiterlijk zondag 17 november 2024. Je kunt gebruikmaken van het sollicitatieformulier hieronder.

Richt je brief aan Soraya Kanhai (manager Bedrijfsvoering). Voor meer informatie over de functie kun je op werkdagen contact opnemen met Hanneke Timmer, via persona@amnesty.nl.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 21 en vrijdag 22 november. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, worden hierover tijdig geïnformeerd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.