Gespreksleider mensenrechtendialoog

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

Wij zoeken een vrijwillige gespreksleider voor onze mensenrechtendialogen. Als gespreksleider organiseer je dialogen over Mensenrechtenschendingen in Nederland.

Je zorgt ervoor dat deelnemers aan de dialogen hun meningen, argumenten, normen en waarden en veronderstellingen over mensenrechtenvraagstukken in Nederland kunnen uitspreken en dat er naar elkaar wordt geluisterd. Hierbij moet je denken aan onderwerpen als discriminatie en racisme, vluchtelingen, veiligheid, LHBTI en privacy.

Wat ga je doen

• In je omgeving organiseer je dialogen over mensenrechtenkwesties in Nederland, bijvoorbeeld bij bedrijven, kantoren, buurtcentra, gemeente-instellingen, politieke partijen en politie.
  • Je gebruikt daarbij materiaal dat we je aanbieden.
  • Je wordt opgeleid via een korte training.
  • Je ervaringen deel je met andere gespreksleiders en met ons.
  • Je ontvangt feedback en we leiden je verder op tot coach en mentor van nieuwe gespreksleiders.

Wat gaat het je kosten

• Tijdsinvestering is maximaal 8 uur per maand.
  • Voor je werk ontvang je een certificaat.

Goed om te weten

• Amnesty International blijft werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

We nodigen met name jongeren uit om te reageren. Heb je interesse? Laat het ons dan weten. Dit kan via mail: actie@amnesty.nl