© © Marieke Wijntjes

Eventmanager Write for Rights

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 260.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 30 vrijwilligers.

We zijn op korte termijn op zoek naar een Eventmanager Write for Rights, voor 24 – 32 uur per week.

De afdeling

Je werkt vanuit de afdeling Campagnes & Mobilisatie van Amnesty International Nederland. Deze is verantwoordelijk voor het verwerven van actieve steun voor onze campagnes & acties en voor de versterking van de Amnesty-beweging in Nederland. We informeren, activeren, trainen en begeleiden onze vrijwilligers bij het voeren van actie (zowel online als offline). Dit gebeurt vanuit het Amnesty-kantoor en door organizers in het land.

Wat ga je doen?

• Je werkt mee als operationeel eventmanager aan de campagne Write for Rights. Onze grote eindejaarscampagne waarbij we als doelstelling hebben zoveel mogelijk mensen in actie te laten komen voor slachtoffers van mensenrechtenschendingen. Dat kan zowel online als offline op honderden locaties in het land;
  • Je bent met name verantwoordelijk voor de coördinatie, het aansturen en mede uitvoeren van dit deelproject. Op ons hoofdkantoor in Amsterdam organiseer jij op 10 december het grootste mensenrechtenevenement van het land en een daarbij horende online versie van het evenement. Jouw doel is om een evenement te organiseren, waar iedereen geïnformeerd en geïnspireerd wordt om zoveel mogelijk handgeschreven brieven te schrijven met elkaar;
  • Je houdt je bezig met de communicatie en promotie van het evenement en werkt samen met onze communicatieadviseur;
  • Je denkt mee over innovatie op het vlak van events en het bereiken van diverse doelgroepen.

Wat breng je mee?

• HBO werk- en denkniveau en enkele jaren werkervaring;
  • Je hebt ervaring met het professioneel en projectmatig organiseren van events/acties, zowel offline en online;
  • Ervaring met het werken met stagiaires en vrijwilligers is een grote pré;
  • Je denkt graag inhoudelijk mee, maar hebt vooral ook een hands-on mentaliteit;
  • Je bent activistisch ingesteld en op de hoogte van actualiteiten op het gebied van mensenrechten;
  • Je bent creatief, flexibel, zelfstandig en communicatief sterk;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed;
  • Je bent handig met online werken en organiseren en weet hoe je programma’s zoals Zoom, Teams etc. kunt gebruiken;
  • Je bent bereid om incidenteel tijdens avonden en weekeinde te werken.

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Wat bieden wij?

• Een leuke baan in een informele en idealistische werkomgeving waarbij je intensief samenwerkt met je collega’s;
  • Een aanstelling voor bepaalde tijd voor de duur van 5 maanden voor minimaal 24 uur per week. Het betreft tijdelijke formatie;
  • De arbeidsvoorwaardenregeling van Amnesty International afdeling Nederland is van toepassing;
  • Het salaris bedraagt bij indiensttreding minimaal € 3.374,87 en maximaal € 4.499,83 bruto per maand bij een 40-urige werkweek;
  • Wij bieden een prettige werksfeer, goede secundaire arbeidsvoorwaarden en ondersteuning bij thuiswerken.

Solliciteren

Voor meer informatie over de functie kun je tot 8 augustus a.s. contact opnemen met Nidhi Chadha (n.chadha[at]amnesty.nl), daarna kun je contact opnemen met Maaike Groeneveld (m.groeneveld[at]amnesty.nl). Meer informatie over Write for Rights vind je hier: https://www.amnesty.nl/write-for-rights

Je sollicitatiebrief ontvangen wij graag uiterlijk woensdag 17 augustus 2022. Je kunt gebruik maken van het sollicitatieformulier voor deze functie hieronder. De brief kun je richten aan Simone Appelman, manager Campagnes en Mobilisatie.

De kandidaten die voor de eerste gespreksronde worden uitgenodigd, worden hierover tijdig geïnformeerd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.