© Amnesty International

Database-manager Salesforce

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken collega’s die diversiteit en inclusie belangrijk vinden. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 130 betaalde medewerkers en 40 vrijwilligers.

Om ervoor te zorgen dat Amnesty International haar leden en activisten op een optimale manier blijft ondersteunen, zoeken wij een Database-manager Salesforce, voor 32 uur per week.

Functie en werkzaamheden

Voor Amnesty International zijn de gegevens in onze Salesforce-database van essentieel belang. Het is de basis voor alle contacten met leden, donateurs en ‘leads’. Zo wordt Salesforce bijvoorbeeld gebruikt om leden en donateurs te benaderen voor deelname aan acties of om hun financiële bijdrage te verhogen. Daarnaast bevat het de gegevens van activisten die essentieel zijn voor steun aan onze acties.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor een optimale en actuele database waar alles tot in detail is verwerkt, het begeleiden van (eind) gebruikers bij het gebruik van de database, en het helpen opstellen van wijzigingsvoorstellen.

Concreet ga je aan de slag met:

Databeheer

• Functioneel beheer van Salesforce;
  • Bewaken datakwaliteit;
  • Beoordelen functionele wensen van gebruikers en aanbevelingen van IT;
  • Verder ontwikkelen Salesforce-platform;
  • Controleren, prioriteren en plannen van alle wijzigings- en ontwikkelingsaanvragen.

Gebruikersondersteuning

• Kennis overdragen aan eindgebruikers en binnen het datateam;
  • Coördineren, toetsen en testen van nieuwe functionaliteit;
  • Optreden als klankbord voor alle betrokken partijen (intern en extern).

Afdelingsinformatie

Deze functie is belegd bij de afdeling Bedrijfsvoering in het datateam. Het datateam bestaat uit een informatiemanager, business analist, twee databasemedewerkers, technisch databasebeheerder en data-analist. Met hen werk je nauw samen aan het beheer van alle data-systemen binnen Amnesty International. Je legt verantwoording af aan de informatiemanager.

Jouw profiel

• HBO+- werk- en denkniveau, een opleiding op het gebied van databasebeheer is een pre;
  • Je hebt ruime ervaring met databasemanagement binnen Salesforce (minimaal 3 jaar), Salesforce kent geen geheimen voor jou;
  • Kennis van Converse & Service Cloud en ervaring binnen de goede doelen-sector zijn een pre.

Jouw persoonlijkheid

• Je bent enthousiast, ondernemend en proactief;
  • Je bent pragmatisch, analytisch en werkt graag methodisch en gestructureerd;
  • Je kunt goed luisteren en kunt achterhalen waar het werkelijk om gaat;
  • Je staat stevig in je schoenen;
  • Je houdt van kennis delen en steeds te vernieuwen;
  • Je bent sterk in overzicht houden, naast oog voor detail;
  • Je hebt een hart voor mensenrechten en een rechtvaardige wereld.

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Arbeidsvoorwaarden

De aanstelling is voor bepaalde tijd voor de duur van een jaar voor 32 uur per week.

De arbeidsvoorwaardenregeling van Amnesty International, afdeling Nederland, is van toepassing. Het salaris bedraagt bij indiensttreding minimaal € 3.756,74 en maximaal € 5.008,99 bruto per maand bij een 40-urige werkweek. Wij bieden een prettige werksfeer en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Contactgegevens

Voor meer informatie over de functie kun je op werkdagen contact opnemen met Soraya Kanhai, via s.kanhai[at]amnesty.nl.

Je kunt gebruik maken van het sollicitatieformulier voor deze functie hieronder. De brief kan worden gericht aan Soraya Kanhai, manager bedrijfsvoering.

De vacature staat open totdat deze is opgevuld. De kandidaten die voor een gesprek worden uitgenodigd, worden hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.