werken bij Amnesty
© Amnesty International

Bestuursassistent

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Wij zoeken daarom collega’s die diversiteit en inclusie omarmen. In Nederland telt de organisatie ruim 250.000 leden en donateurs. Op het kantoor in Amsterdam werken 120 betaalde medewerkers en 60 vrijwilligers.

In verband met het vertrek van onze collega zoeken wij een Bestuursassistent voor 36 uur per week.

De functie

De Bestuursassistent verricht secretariële, organisatorische en administratieve taken ten behoeve van het Bestuur, de Ledenraad en de daarbij behorende commissies. Als lid van het Directiesecretariaat draagt de Bestuursassistent bij aan de noodzakelijke organisatie-brede ondersteuning, waaronder aan het MT. De Bestuursassistent legt verantwoording af aan de manager Ondersteuning.

Afdelingsinformatie

Het Directiesecretariaat bestaat uit de Directie-assistent en de Bestuursassistent. Het Directiesecretariaat maakt deel uit van de afdeling Ondersteuning. Deze bestaat uit ongeveer 25 collega’s: betaald en vrijwillig. Zij werken op IT, HR, de financiële administratie en facilitair beheer.

Werkzaamheden

• zorgt voor de organisatie en tijdige voorbereiding (inclusief de stukken) van de vergaderingen
    van de Ledenraad, het Bestuur en de commissies. Voert hiertoe agendaoverleg met Directie,
    Bestuur en Agendacommissie van de Ledenraad. Het Bestuur komt zes tot acht keer per jaar
    bijeen, de Ledenraad twee keer per jaar;
  • draagt zorg voor verslaglegging van vergaderingen en bewaakt de afhandeling van acties en
    besluiten;
  • organiseert de verkiezingen van de Ledenraad eens per drie jaar;
  • zorgt voor correspondentie van/aan het Bestuur en de Ledenraad, ook internationaal;
  • verricht waar nodig ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van de directeur en het MT;
  • vervangt de Directie-assistent bij afwezigheid.

Jouw profiel

Als doorgewinterde assistent ben je een echte duizendpoot. Jij zorgt in alle hectiek voor rust, overzicht en een goede sfeer. Het zwaartepunt van deze functie ligt bij het plannen en voorbereiden van Bestuurs- en ledenraadbijeenkomsten. Je coördineert de stukkenstroom waarin je geen detail mist. Je hebt er plezier in om als intermediair te fungeren tussen Bestuur, Ledenraad, Directie en de organisatie. Je werkt je gemakkelijk en met plezier in op diverse inhoudelijke thema’s zodat je voortdurend goed op de hoogte bent van zaken die spelen binnen de organisatie en de maatschappij. Vanzelfsprekend ben je communicatief vaardig, dit gecombineerd met een flinke dosis bestuurlijke, politieke en internationale sensitiviteit. Je hebt affiniteit met waarde-georiënteerde, maatschappelijke organisaties met een verenigingsstructuur en -cultuur. Je staat open voor feedback, het oppakken van nieuwe uitdagingen en je hebt de kennis en ervaring om verfrissende verbeteringen voor te stellen. Wij vinden dat goede collegiale verhoudingen, humor en relativeringsvermogen bijdragen aan een motiverende werksfeer. Je bent bereid en beschikbaar om ook buiten kantooruren te werken. De vergaderingen waarbij de assistent aanwezig is en notuleert, vinden – over het algemeen – in de avonduren en op zaterdagen plaats.

Diversiteit aan collega’s die o.a. verschillen van godsdienst, levensovertuiging, politieke voorkeur, leeftijd, etniciteit, seksuele oriëntatie, geslacht, genderidentiteit en -expressie is voor jou belangrijk. We zijn dan ook in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een migratieachtergrond. Amnesty heeft het Charter Diversiteit ondertekend.

• HBO werk- en denkniveau met minimaal vijf jaar werkervaring;
  • affiniteit/ervaring met verenigingen en besturen;
  • ervaring als (bestuur)assistent is een pré;
  • uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en goede beheersing van de Engelse taal;
  • goede beheersing van MS Office en andere relevante software (SharePoint, Outlook 365).

Arbeidsvoorwaarden

We bieden een contract voor bepaalde tijd voor de duur van een jaar voor 36 uur per week. De arbeidsvoorwaardenregeling van Amnesty International, afdeling Nederland is van toepassing. Het salaris bedraagt bij indiensttreding minimaal €3.149,25 en maximaal €4.199,00 bruto per maand bij een 40-urige werkweek. Wij bieden een prettige werksfeer en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Contactgegevens

Voor meer informatie over de functie kun je op werkdagen contact opnemen met Ilse Lindeijer,
Bestuursassistent a.i. (i.lindeijer@amnesty.nl). Je sollicitatiebrief en CV ontvangen wij graag uiterlijk zondag 20 oktober a.s. Je kunt gebruik maken van het sollicitatieformulier hieronder. De brief kan worden gericht aan Soraya Kanhai, manager Ondersteuning. De eerste gespreksronde vindt plaats op woensdag 23 oktober a.s. en de tweede gespreksronde op donderdag 31 oktober a.s. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, worden hierover uiterlijk maandag 21 oktober a.s. geïnformeerd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.