© Copyright Pierre Crom

Amnesty zoekt organizers in Amsterdam, Den Haag, Groningen, Nijmegen, Rotterdam, Zwolle en Brabant

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd.

Amnesty International zoekt organizers in Amsterdam, Den Haag, Groningen, Nijmegen, Rotterdam, Zwolle en Brabant (Breda, Den Bosch, Eindhoven, Tilburg).

Het gaat om een vrijwillige functie van februari t/m december 2021, voor gemiddeld 4 tot 8 uur per week.

In Polen vrezen Elzbieta, Joanna en Anna voor een gevangenisstraf van twee jaar. Hun misdrijf? Ze zouden posters hebben verspreid waarop de maagd Maria is afgebeeld met een halo in de kleuren van de regenboog, het lhbtiq+-symbool. Vind jij dit ook absurd? Wil jij iets doen voor deze drie dappere vrouwen en kun jij anderen ook in actie laten komen? Dan zoeken we JOU in ons team!

In zeven steden komen jonge vrijwilligers in stadsteams in actie voor Elzbieta, Joanna en Anna als onderdeel van een landelijke campagne tegen mensenrechtenschendingen in Polen. De stadsteams organiseren creatieve acties, verzamelen handtekeningen en bouwen aan een duurzaam netwerk van activisten in hun stad.

Wie ben je?

• Je wil graag de campagne verder ontwikkelen in jouw stad, zowel strategisch als praktisch
  • Je bent iemand die makkelijk mensen benadert en relaties opbouwt
  • Je zorgt ervoor dat mensen zich kunnen ontwikkelen in hun rol/functie
  • Je hebt een flexibele werkhouding
  • Je spreekt Nederlands

Wat doe je?

• Je werft en coacht activistenleiders die met een eigen team van activisten acties gaan organiseren
  • Je investeert in de relatie met de activistenleiders en motiveert hen om zich langdurig voor de campagne in te zetten
  • Je bouwt aan een lokaal netwerk van activistenleiders en activisten in jouw stad en kijkt ook welke andere organisaties betrokken kunnen worden bij de campagne
  • Je begeleidt je team bij het behalen van de gezamenlijke doelen
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van je team door trainingen aan te bieden (niet zelf geven)
  • Je neemt deel aan de webinars en trainingen die Amnesty International aanbiedt
  • Je zet je elf maanden lang, gemiddeld 4 tot 8 uur per week in voor deze campagne

Wat biedt Amnesty?

• Je wordt onderdeel van een jong enthousiast stadsteam binnen de landelijke campagne tegen mensenrechtenschendingen in Polen
  • Je doet ervaring op met campagne voeren bij Amnesty International en krijgt veel vrijheid voor eigen ideeën
  • Je verbreedt je kennis en vaardigheden m.b.t. organizing, storytelling, campagne voeren, coaching en teambuilding d.m.v. trainingen
  • Je wordt begeleid vanuit Amnesty
  • Er is een onkostenvergoeding

Goed om te weten

Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Ben jij de organizer die in een van de zeven steden aan de slag wil gaan bij Amnesty?

Stuur dan een e-mail met je motivatie en korte cv naar de regiocoördinator van jouw stad of neem contact op voor meer informatie:

Amsterdam: Ezgi Okyay – campagne@amsterdam.amnesty.nl / 020-773 35 08

Groningen: Ezgi Okyay – regiofnu@amnesty.nl / 020-773 35 08

Den Haag en Rotterdam: Auke van der Wielen – regiozz@amnesty.nl / 06-18482836

Nijmegen en Zwolle: Suzanne Tiemersma – s.tiemersma@amnesty.nl / 06-15145043

Brabant (Breda, Den Bosch, Eindhoven, Tilburg): Rob van Hal –  r.vanhal@amnesty.nl / 06-14777968

We nemen dan z.s.m. contact met je op.