Amnesty zoekt activistenleiders in Rotterdam

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt verdedigers van mensenrechten wereldwijd. Voor haar campagne #WeAreYulia zoekt Amnesty activistenleiders in Rotterdam.

(Vrijwillig/stage, van mei t/m december, gemiddeld 4 uur/week)

De Russische activiste Yulia Tsvetkova komt op voor LHBTI-rechten. In Rusland zijn ze daar niet blij mee. Yulia kan 6 jaar cel krijgen en staat op een dodenlijst. Ze heeft niets misdaan. Maak jij je ook zo boos over dit soort onrecht? Wil je hier iets aan doen en wil je anderen motiveren om ook in actie te komen voor Yulia? Dan zoeken we jou bij ons team!

In vijf steden komen jonge vrijwilligers in actie voor Yulia. Zij verzamelen handtekeningen, organiseren leuke events en bouwen aan een duurzaam netwerk van activisten in hun stad.

Wat doe je

Als activistenleider voor deze campagne in jouw stad heb je twee hoofdtaken:

1) Aansturen van een team van activisten:

• Werven en selecteren van activisten voor je team.
  • Je geeft sturing aan je team.
  • Aangaan en onderhouden van relaties met activisten.
  • Bijdragen aan de ontwikkeling van activisten door trainingen aan te bieden (niet zelf geven).
  • Opbouw van een lokaal netwerk van jonge activisten in jouw stad.

2) Organiseren van acties:

• Samen met activisten bedenken en uitvoeren van online- en offline acties om ons campagnedoel te bereiken.
  • Bovendien neem je deel aan het kick off – webinar op 6 juni (inhoud campagne, lokale campagne bedenken) en andere workshops, acties en bijeenkomsten.

Wie ben je?

• Je bent nieuwsgierig, relatiegericht, en verbindend.
  • Je bent in staat om projectmatig te werken.
  • Je kunt een groep activisten aan je binden en enthousiasmeren om samen met jou activiteiten op te zetten.
  • Je hebt enige ervaring met events organiseren

Wat biedt Amnesty?

• Je wordt onderdeel van de campagne #WeAreYulia en doet ervaring op met campagnevoeren bij Amnesty.
  • Je verbreedt je kennis en vaardigheden m.b.t. campagnevoeren, actievoeren, organizing, teambuilding d.m.v. trainingen.
  • Je krijgt begeleiding door coaching en je werkt in een enthousiast jong team.
  • Je krijgt veel ruimte voor eigen ideeën.
  • Er is een onkostenvergoeding.

Goed om te weten

We blijven werken aan een organisatie waar alle talenten zich thuis voelen. Voor een diverse samenstelling van ons team zijn we in het bijzonder geïnteresseerd in kandidaten met een multiculturele achtergrond.

Ben jij de activistenleider die actief aan de slag wil gaan bij Amnesty? Stuur dan een e-mail met je motivatie en korte cv naar: Regiozz@amnesty.nl

Voor meer informatie bel Auke van der Wielen: 06 18482836.