#LetsTalkAboutYES
© 2021 Pierre Crom

Activisten gezocht voor de LetsTalkAboutYes campagne in de verschillende steden

Op dit moment zijn we voor onze #Let’sTalkAboutYES-campagne op zoek naar activisten

Het gaat om een vrijwillige functie voor gemiddeld 2 – 4 uur per week.

Seksueel geweld en verkrachting zijn een zeer ernstig en groot probleem in Nederland. Het treft vrouwen in het bijzonder, wat nauw samenhangt met structurele machtsongelijkheid, discriminatie en diepgewortelde genderstereotyperingen. Verkrachting is een mensenrechtenprobleem, omdat de overheid onvoldoende doet om verkrachting en seksueel geweld te voorkomen en slachtoffers te beschermen. Slechts een klein deel van de vrouwen meldt verkrachting, nog minder doen aangifte en het aantal vervolgingen en veroordelingen is marginaal.

Amnesty zet zich sinds 2020 in voor wijziging van de strafwet met betrekking tot seksueel geweld en verkrachting, en het versterken van de maatschappelijke bewustwording. Inmiddels hebben we een eerste overwinning geboekt met betrekking tot een wijziging van de wet. Maar we zijn er nog niet. Daarom zijn wij op zoek naar activisten. Zij maken deel uit van lokale activistenteams die zich op hoger-onderwijsinstellingen gaan inzetten voor de campagne #LetsTalkAboutYES.

Wie ben je?

• Je bent gewend om je handen uit de mouwen te steken
  • Je houdt van verantwoordelijkheid en bent niet bang deze te nemen
  • Je houdt ervan om onderdeel te zijn van een team
  • Je spreekt makkelijk onbekende mensen aan of wilt dit leren

Wat doe je?

Als activist bij een lokaal activistenteam van #LetsTalkAboutYes heb je verschillende taken:

• Ontwikkelen van acties om campagnedoelen te bereiken
  • Uitvoeren van acties samen met je team
  • Verantwoordelijk voor een specifieke deeltaak in je team
  • Aanwezigheid en commitment aan je team
  • Volgen van Amnesty-trainingen

Wat biedt Amnesty?

• Je wordt onderdeel van de Amnesty-campagne #LetsTalkAboutYes en doet ervaring op met campagnevoeren & organizing bij Amnesty
  • Ontwikkeling van jouw kennis en vaardigheden dmv trainingen over organizing, campagnevoeren en storytelling
  • Begeleiding door coaching van een activistenleider en regelmatig contact
  • Veel ruimte voor eigen ideeën
  • Onkostenvergoeding

Ben jij de activist die graag samen met een team actief aan de slag wil gaan bij de #LetsTalkAboutYES-campagne van Amnesty?

Vul dan hieronder het aanmeldformulier in met je motivatie en CV. Indien je geen standaard CV hebt dan is een korte beschrijving van jouw relevante werkervaring ook voldoende.

Ben je op zoek naar meer verantwoordelijkheid en uitdaging? Geef je dan op als activistenleider voor de #LetsTalkAboutYes-campagne. Meer informatie hierover is te lezen via deze link.