Docentendag
© Amnesty International

Docentendag 2018: Heftige opmerkingen? Ga in dialoog!

De Anne Frank Stichting, Movies that Matter en Amnesty International nodigen u van harte uit voor de docentendag 2018.

Datum: vrijdag 20 april 2018

Tijdstip: 10:00 tot 16:30 uur

Locatie: Amnesty Huis, Keizersgracht 177 in Amsterdam

Wie: docenten VO en mbo en docenten in opleiding

Uitspraken gebaseerd op vooroordelen, discriminatie of onderbuikgevoelens kunnen lastig zijn om in de klas op een goede manier aan de orde te stellen. Welke gespreksvorm is effectief en hoe pas je deze toe?

De keynote speaker Sabine Wassenberg (filosofe) en de drie workshops vullen elkaar aan en gebruiken verschillende werkvormen en inzichten. Deep Democracy is een manier van besluiten nemen waarbij de wijsheid van de minderheid wordt meegenomen in het meerderheidsbesluit. In de Mensenrechtendialoog vormen filosofische uitgangspunten de basis voor dialogen over privacy, discriminatie en vluchtelingen. Daarnaast maken we met de workshop Dialoog in film ook gebruik van echte en verzonnen dialogen, om zo een goed of slecht gesprek stap voor stap (met wat humor) te analyseren.

Aanmelden
Deelname kost € 25,- (incl. lunch en materialen) en staat open voor docenten en docenten in opleiding.

• Ik ben:
  • Ik doe mee aan de volgende workshops (maximaal 2):