Bouwwerkzaamheden in het centrum van Doha, de hoofdstad van Qatar.
© Getty Images/Robert Harding World Imagery

Mensenrechten en Qatar: wat kun jij doen?

Qatar moet zijn wetten en praktijken in overeenstemming brengen met internationale normen voor de bescherming van de rechten van arbeidsmigranten. Daarom voert Amnesty International campagne. Wat kan jij doen? Voer de druk op en teken de petitie; sla de handen ineen en word lid van Amnesty en ontvang de gratis supporterssjaal; koop de supporterssjaal in onze webshop; of start je eigen inzamelingsactie.

Teken de petitie

Arbeidsmigranten hebben in Qatar nog steeds te maken met extreem lange werkdagen en achterstallig loon of ze krijgen helemaal niet uitbetaald. De Wereldvoetbalbond FIFA moet ervoor zorgen dat Qatar de mensenrechten beschermt van alle arbeidsmigranten, waaronder die betrokken zijn bij het WK 2022. Roep de FIFA op om de arbeidsmigranten te compenseren voor geleden schade bij de voorbereidingen van het WK voetbal 2022 in Qatar. Deel een bericht op je social media met #PayUpFIFA.

wk supporterssjaal qatar
© Amnesty International

Word lid en ontvang supporterssjaal

Amnesty International zet zich al jarenlang in voor de rechten van de uitgebuite arbeidsmigranten. We roepen de FIFA en Qatar op om de slachtoffers te compenseren. Steun Amnesty in haar strijd en word lid voor 15 euro per jaar. Als dank ontvang je een fraaie supporterssjaal.

Ja, ik word lid

Omdat hervormingen niet worden nageleefd, worden arbeidsmigranten in Qatar nog steeds uitgebuit.