Onvrijwillige seks is verkrachting

Let’s Talk About YES

Wat kan jij doen?

De Nederlandse verkrachtingswet moet worden aangepast. Nú is het moment om daarvoor in actie te komen. Hier lees je wat je allemaal kunt doen om samen met ons ervoor te zorgen dat de verbeterde wet er komt.

Aantal geschreven kaarten

#LetsTalkAboutYES, Nee! vrouw
© Toscanabanana

Online kaartenactie

Een nieuw wetsvoorstel van minister Grapperhaus maakt seks tegen de wil strafbaar. Maar het noemt het nog steeds geen verkrachting, en de maximumstraf is slechts half zo hoog. De definitie van verkrachting moet op de schop. Niet dwang en geweld moeten daarin centraal staan, maar het ontbreken van instemming.

Stuur via onze website eenvoudig een kaartje naar de minister met de dringende oproep zijn voorstel te verbeteren.

Ik stuur een kaart
Kaartensetje kaartenactie minister Grapperhaus

Stuur een kaart per post

De kaarten zijn voorgedrukt met onze boodschap aan de minister, en zijn adres. Het enige wat jij nog hoeft te doen, is de kaart ondertekenen en er eventueel je eigen boodschap aan toevoegen. Een postzegel erop, naar de brievenbus en klaar ben je! Je krijgt een set van acht kaarten. De overige kaarten verspreid je onder andere actievoerders. Samen overtuigen we de minister!

Kaarten bestellen

Heb je nog een kaart liggen die je op wilt sturen, dat kan natuurlijk ook! Adresgegevens en een voorbeeldtekst vind je hier.

Amnesty-activisten tijdens Women's March in Amsterdam, 8 maart 2020