Politieagenten houden op 21 september 2022 een man vast in Moskou, na oproepen tot protest tegen gedeeltelijke mobilisatie aangekondigd door president Vladimir Poetin. President Vladimir Poetin belde op 21 september Russische militaire reservisten op en zei dat zijn belofte om alle militaire middelen in Oekraïne te gebruiken
© Alexander NEMENOV / AFP

Steun Amnesty

Met jouw steun zet Amnesty International zich in voor de duizenden slachtoffers van mensenrechtenschendingen. Jouw steun geeft mensen vrijheid!
Bekijk hier de mogelijkheden.

Zonder jou zijn we nergens

Wereldwijd worden mensenrechten geschonden. Mensen worden gemarteld omdat ze hun mening geven. In elkaar geslagen omdat ze homo zijn. Achtergesteld omdat ze vrouw zijn. Veroordeeld tot de doodstraf, na een oneerlijk proces. Vreedzame demonstranten verdwijnen achter de tralies. Met jouw bijdrage kunnen we meer onderzoek doen, meer acties voeren en meer mensen redden. Doe een donatie.

Jouw donatie

Ongeveer 50.000 mensen namen deel aan een antiracismedemonstratie in Wenen op donderdag 4 juli 2020. Activisten van Amnesty International Oostenrijk eisten gerechtigheid voor George Floyd die werd vermoord door politieagenten in Minneapolis, VS.
© Christopher Glanzl / Amnesty International Oostenrijk

Word lid

Jouw lidmaatschap maakt echt het verschil! Want hoe meer leden, hoe groter de druk op machthebbers, hoe meer resultaat. Doodvonnissen worden omgezet, discriminerende wetten worden aangepast, marteling stopt, daders worden berecht. En gewetensgevangenen komen vrij. Zonder jouw steun zijn zij nergens. Word je lid?

Word lid Waarom lid worden?

Imelda Cortez verlaat de rechtbank nadat ze is vrijgesproken van poging tot moord met verzwarende omstandigheden op grond van de abortuswet van het land, in Usulutan, El Salvador.
© REUTERS/Jose Cabezas

Schenken met belastingvoordeel

Een groot deel van uw bijdrage aan Amnesty kunt u terugontvangen via de belasting. Hoe? Door uw bijdrage vast te leggen als periodieke schenking. En wij zijn uiteraard zeer dankbaar dat we bij een periodieke schenking voor langere tijd op uw steun mogen rekenen. Daarmee kunnen wij ook in de toekomst strijden voor een rechtvaardige wereld.

Een lid van het front in verzet tegen de hydro-elektrische dam omhelst Bernardo Caal Xol net buiten de tweede strafrechtbank van eerste aanleg in Cobán, 18 juli 2017.