Wereldvrede by Amnesty

Wereldvrede in een doosje.

Vanaf 10 euro te koop

Wereldvrede in een doosje. Was het maar waar.

Wat we wel waar kunnen maken? Een betere wereld voor mensen die worden aangevallen om wat ze denken of wie ze zijn. Dat kunnen we dankzij de mensen die ons steunen. Word jij ook lid? Jouw lidmaatschap heeft zin. Onschuldige mensen komen vrij. Marteling stopt. Discriminerende wetten worden aangepast. Daders worden berecht.

Het is eigenlijk heel simpel: meer leden betekent meer druk en daardoor boeken we meer resultaat. Als je lid wordt van Amnesty spreken we ook namens jou als we onrecht aan de kaak stellen.

Word lid en ontvang een doosje wereldvrede

Wist je dat je al lid bent voor 10 euro per jaar? Met jouw bijdrage kunnen we onderzoek doen naar misstanden, onderzoeksrapporten publiceren, acties voeren tegen marteling en de doodstraf, ons wereldwijde spoedactienetwerk inzetten voor mensen in acuut gevaar, trainingen geven aan mensenrechtenactivisten en hen beveiligen, en nog veel meer.

Ik ben Ibrahim Halawa uit Ierland. Toen ik op vakantie in Egypte was, liep ik mee in een demonstratie. Daarna werd ik opgepakt en gemarteld. Vier jaar lang zat ik vast. Zonder Amnesty International zou ik hier niet zijn.

Of koop een exclusief doosje ontworpen door Hedi Tjin, Carlijn Kingma, Eva Bartels, Trobbies, Piet Paris, Pieter Ceizer of Floor van het Nederend. Wil je meer weten over deze ontwerpers? Meet de designers.

Meer weten over jouw lidmaatschap?

Je bent al lid vanaf 10 euro per jaar. Je kunt altijd opzeggen.

Jouw lidmaatschap bestrijdt onrecht

Jouw steun aan Amnesty helpt slachtoffers wereldwijd. We onderzoeken de schendingen van hun rechten en brengen de buitenwereld op de hoogte. Met rapporten, lobby, acties en campagnes oefenen we voortdurend druk uit.

Het resultaat? Gewetensgevangenen komen vrij, doodvonnissen worden omgezet, discriminerende wetten worden aangepast, marteling stopt, daders worden berecht.

Jouw lidmaatschap dwingt veranderingen af

Als lid van Amnesty versterk je een vastberaden, toonaangevende groep van meer dan 2 miljoen leden. Hoe groter de groep, hoe meer we de daders onder druk zetten om te veranderen.

Meer leden betekent dus meer slagkracht om onderdrukking, marteling en vervolging aan te pakken.

Jouw lidmaatschap houdt Amnesty onafhankelijk

Als Amnesty willen we altijd en overal kunnen zeggen wat we willen. Tegen welke autoriteit of machthebber dan ook. Daarom nemen we nooit geld aan van overheden voor onderzoek en campagnes. Zo bewaken we onze geloofwaardigheid.

Hierdoor zijn we wel financieel afhankelijk van onze leden. Van jou dus.

Als Amnesty-lid strijd je voor mensen en tegen onrecht

Als lid van Amnesty International strijd je voor mensen en tegen onrecht. Hoe meer leden zich uitspreken, hoe groter onze invloed.

Als Amnesty-lid draag je bij ons werk mogelijk te maken

Je donatie is enorm welkom. En nodig. Wil je meer doen? Dat kan met acties en petities. Door deel te nemen aan onze jaarlijkse schrijfmarathon op 10 december. Of door aan de slag te gaan als festivalvrijwilliger, gastdocent of collectant.

Als Amnesty-lid blijf je op de hoogte

Twee keer per jaar ontvang je ons Amnesty-magazine Wordt Vervolgd. Hierdoor blijf je op de hoogte van wat er speelt in de wereld. Doneer je meer dan € 30,- per jaar? Dan ontvang je Wordt Vervolgd tien keer per jaar.

Natuurlijk houden we je ook op de hoogte van onze strijd tegen onrecht via e-mail. Zo weet je wat we doen, welke acties we voeren en wat de resultaten zijn.