Schrijfmarathon 2017

Ook dit jaar schrijven we samen duizenden brieven tegen onrecht. Jij ook? Op honderden plekken in Nederland kun je terecht: in bibliotheken, scholen, buurthuizen, boekenwinkels, gemeentehuizen en op ons kantoor in Amsterdam. Je kunt daar komen schrijven, of je eigen schrijfmarathon op school, thuis of elders organiseren. Kijk hoe je in actie kunt komen deze december!

Ik schrijf mee Ik organiseer Ik organiseer op school

Thuis schrijven

Voor iedereen die thuis gaat schrijven maken we speciale schrijfpakketten. Daar vind je alle benodigdheden om je brieven te schrijven, zoals voorbeeldbrieven, pennen, papier, enveloppen. Mocht je liever online in actie komen, dan kun je vanaf 1 december op onze website brieven schrijven en versturen. Als je je aanmeldt, houden we je op de hoogte.

Geef je op! Bestel  het actiepakket!

Kom naar een schrijfevent

Op honderden plekken in het land kun je samen schrijven met anderen. Je kunt schrijven in bibliotheken, scholen, buurthuizen, boekenwinkels, gemeentehuizen en op ons kantoor in Amsterdam. Op veel plekken wordt rondom het schrijven vanalles georganiseerd: debatprogramma’s, muziek, theater en nog veel meer.

Geef je op!

Zelf organiseren

Of je nou gezellig thuis met vrienden een schrijfmarathon wilt organiseren of er een groots evenement van wilt maken met een heel programma, Amnesty helpt je met van allerlei praktische zaken. We bieden een uitgebreid schrijfpakket aan met alle benodigdheden voor jouw schrijfmarathon. We hebben een downloadpagina met video’s, foto’s en ander materialen. Kijk ook op onze speciale Facebookgroep voor organisatoren. Hier kun je vragen stellen en op de hoogte blijven van het laatste nieuws.

Geef je op! Bestel de materialen Zet jou schrijfmarathon op de kaart

© Amnesty International

Organiseer een schrijfmarathon op school

Afgelopen jaar hebben ruim duizend schoolklassen in Nederland meegedaan aan de Schrijfmarathon. Wil jij met jouw school ook meedoen? Voor de bovenbouw van het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs hebben we uitgebreide schrijfpakketten gemaakt. Meld je aan en ons educatieteam helpt je verder met het organiseren van jouw event.

Meer info Geef je op Bestel actiemateriaal