Waar je ook bent, op school of thuis achter je laptop. We maken ook dit jaar weer verschillende tools en materialen die het (gast)docenten zo gemakkelijk mogelijk maken om Write for Rights op School te organiseren! Hierbij een overzicht van de materialen van Write for Rights 2021.

© Copyright Pierre Crom

Een lesbrief, voor een toegankelijke les of meer verdieping

De lesbrief dient als basisintroductie voorafgaand aan de schrijfactie. Deze is geschikt voor zowel het basisonderwijs, het voortgezet onderwijs als het mbo. Neem de leerlingen in zo’n 45 minuten mee in Write for Rights door middel van spel, filmpjes en parate kennis. Dit jaar kan je voor het eerst ook verdiepingslessen aan de actie koppelen. En daarna de mouwen opstropen en schrijven maar. Reken maar dat de leerlingen gemotiveerd zijn om zich in te zetten voor Write for Rights, als ze deze les achter de rug hebben!

PDF van de lesbrief

© Copyright Pierre Crom

Educatiemateriaal voor bij de lesbrief

Bij de lesbrief is een powerpoint-presentatie gemaakt, deze kan ook gebruikt worden voor een online les. Daarnaast is er een lespakket ontwikkeld met extra werkvormen voor bij de lesbrief en verdiepingslessen bij elke persoon voor wie we schrijven.

Educatiemateriaal bij de lesbrief

Jongerenpetitie voor Sphere

Write for Rights bereikt de autoriteiten, zodat zij echt tot verandering worden aangezet. Er is een speciale jongerenpetitie  voor Write for Rights op School. Daarmee dringen de leerlingen er bij de Oekraïense autoriteiten op aan om de mensen te vervolgen die de lhbti-activisten van Sphere aanvallen.

Teken de jongerenpetitie online

De milieuactivist Bernardo Caal Xol uit Quatemala werd na 4 jaar cel vervroegd vrijgelaten