Masterclass in Amnesty Huis

Op vrijdag 7 april hadden werd ons kantoor opgevrolijkt door een groep enthousiaste studenten van Studievereniging Sarphati uit Amsterdam. Deze vijftig studenten Sociale Geografie, Planologie en Ontwikkelingsstudies van de Universiteit van Amsterdam kwamen een masterclass over mensenrechten en het werk van Amnesty bijwonen. Na een algemene inleiding kwam Amnesty’s Midden-Oosten en Noord-Afrika coördinator Floor Beuming langs om een presentatie te geven over mensenrechten in Saudi-Arabië. Deze informatie hadden de aanwezige studenten nodig om een eigen actie te bedenken om Saudische mensenrechtenverdedigers in Nederland onder de aandacht te brengen. In groepjes gingen ze aan de slag en daar kwamen zes interessante actieplannen en pitches uit voort. Kortom, een erg geslaagde middag! Wil je ook een masterclass organiseren met jouw studievereniging? Stuur even een mail naar k.schram@amnesty.nl.

Of schrijf je HIER voor één van onze geplande masterclasses voor studenten.