Passie voor petities

Petities zijn voor Amnesty een belangrijke manier om te laten zien dat enorm veel mensen onze standpunten delen. Veel handtekeningen verzamelen we digitaal, maar ook papieren petitielijsten blijven belangrijk. Hierop kun je eenvoudig handtekeningen verzamelen. Jaarlijks komen er in het Amnesty-huis in Amsterdam tienduizenden handtekeningen binnen. Ook bij het verzamelen van digitale handtekeningen kunnen jullie helpen: door acties te delen via Facebook en Twitter.

Lopende acties

Op de pagina lopende acties vind je Amnesty’s online acties. Wil je offline aan de slag? Bij het Servicecenter weten ze altijd welke actie er beschikbaar is en je kunt meteen petitielijsten bestellen.

E-mailadressen

We vragen niet alleen een handtekening, maar ook een e-mailadres. Zo kunnen we mensen informeren over het verloop van de actie, we vragen ze ook om vaker in actie te komen voor Amnesty. Afmelden is heel eenvoudig, dus mensen zitten nergens aan vast. We sturen uiteraard geen e-mailadressen naar de autoriteiten.

Petitielijsten vol?

Top! We zien ze graag tegemoet. Het adres staat altijd op de achterkant. Tel de handtekeningen en schrijf het totaal aantal op een briefje, of rechtsboven op de bovenste petitie. Onze dank is groot.  Geen idee waar je al die handtekeningen vandaan moet halen? Probeer het eens op markten, braderieën, festivals, bibliotheken, verjaardagen of op je werk.

Doe mee aan onze petities, spoedacties en schrijfacties

Bekijk onze online petities

Kom in actie