© Amnesty International (foto: Karen Veldkamp)

Collecteer

Van 5-11 maart 2017 vindt Amnesty’s collecteweek 2017 plaats. Duizenden vrijwilligers gaan weer de deur langs of stellen in winkelcentra de vraag om Amnesty’s strijd tegen mensenrechtenschending te steunen. Jij toch ook?

De collecte is een onmisbare bron van inkomsten voor Amnesty. Amnesty is onpartijdig en onafhankelijk. Om die onafhankelijkheid te kunnen garanderen nemen we voor onze acties en onderzoeken geen geld aan van overheden of van politieke en religieuze groeperingen. Daarom is de collecte zo belangrijk.

Cijfers & resultaten

Niet minder dan 18.000 Collectanten gingen in 2016 langs de deuren in Nederland. Zij haalden € 1,5 miljoen op. Het geld dat tijdens deze collecteweek is ingezameld komt volledige ten goede aan Amnesty Nederland.

Help ook mee!

Word collectant

Amnesty is blij met elk uurtje dat je kunt en wilt collecteren. Sommige mensen gaan een paar avonden de huizen in hun buurt langs, anderen een paar uurtjes overdag. Je kunt zelf bepalen wanneer en hoe lang je wilt collecteren. Alle beetjes helpen! Lees meer over collecteren, of meld je direct aan als collectant.

Word collecte-coördinator

Met 18.000 collectanten door heel het land zijn een goede organisatie en coördinatie erg belangrijk. Wil je liever niet zelf collecteren, maar toch meehelpen? Dan is het werk van de collecte-coördinator misschien interessant. We zoeken namelijk elk jaar enthousiaste coördinatoren die ervoor zorgen dat alles soepel verloopt. Je verdeelt de straten, belt de collectanten om afspraken te maken over de collectebus, telt en stort het opgehaalde geld. Ook heb je enkele administratieve taken. Veel werk? Valt wel mee. Het kost je zo’n 3 tot 5 uur van je tijd. Lees meer over de collecte-coördinator en meld je aan!

Online collectebus

Wist je trouwens dat het ook mogelijk is om het hele jaar door online te collecteren voor Amnesty? Via de online collectebus van Amnesty kun je heel eenvoudig online je vrienden om een kleine bijdrage vragen in de strijd voor mensenrechten. Maak je eigen online collectebus.