© Amnesty International (foto: Jorn van Eck)

Collectecoördinatoren en Wijkhoofden

Amnesty is altijd op zoek naar mensen die mee willen helpen met het organiseren van de collecte in hun stad of wijk. Van 11 t/m 16 maart 2019 gaan er namelijk duizenden mensen de straat op om geld op te halen voor Amnesty. Een goede organisatie en coördinatie is daarom erg belangrijk.

Coördinatoren en wijkhoofden

De lokale organisatie van de collecte gebeurt door collectecoördinatoren, al dan niet ondersteund door wijkhoofden. De werkzaamheden van een coördinator/wijkhoofd bevatten onder andere het bellen van de geworven collectanten, het bestellen, uitdelen en innemen van de collectematerialen en het maken van een stratenplan. Een coördinator is daarnaast ook verantwoordelijk voor het afstorten van de opbrengst en de afwikkeling van de administratie.

Op het moment dat je je aanmeldt, zal de collectepromotor van jouw regio zo snel mogelijk contact opnemen om te bekijken aan welke ondersteuning er binnen jouw gemeente behoefte is.

De collecte is belangrijk

Amnesty is onpartijdig en onafhankelijk. Om die onafhankelijkheid te kunnen garanderen nemen we voor onze acties en onderzoek geen geld aan van de overheid of van politieke en religieuze groeperingen. Daarom is de collecte zo belangrijk. Heb je meer vragen, klik dan hier.

Doe mee

Je kunt altijd jouw gegevens invullen in het formulier hieronder als je ons wilt helpen. Een extra wijkhoofd of mede-coördinator is altijd welkom.
Amnesty is een diverse organisatie en zoekt mensen met verschillende achtergronden.

Collecte-coördinatoren

• Gegevens